عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع) عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع) عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع) عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع) عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع) عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع) عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع)

عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین(ع)

حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده با بیان اینکه انسان باید در زندگی غیرت دینی داشته باشد و دین خدا را به خوبی بشناسد به ویژگی های حبیب بن مظاهر در این زمینه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم زيارت عاشورا، سخنراني و مداحي براي زائران ايراني از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه جمع زيادي از زائران ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي حائري زاده به ايراد سخنراني پرداخت و در ادامه جلسه روز گذشته در معرفي صفات حضرت حبيب بن مظاهر اظهار داشت: گفتيم ايشان فردي اهل قرآن و متكي به رضاي الهي بود، امروز نيز به چند مورد اشاره مي كنيم.
سخنران بعثه رهبري عنوان كرد: از جمله شاخصه هاي ايشان كه در كلام امام حسين(ع) نيز به چشم مي خورد دين شناس بودن او است؛ حضرت در نامه خود به حبيب فرمودند «از حسين بن علي به مرد فقيه» به اين معنا كه انسان اگر با ظرافت هاي دين كه مهمترين آنها بحث امامت است آشنا باشد از طريق حق و حقيقت خارج نمي شود.
وي در ادامه با اشاره به روايتي از اميرمؤمنان عنوان كرد: ايشان مي فرمايد: «مؤمن تمام وجودش ذكر و ياد خدا است»، همچنانكه سكوت حبيب، سخن گفتنش و تمام شئونات زندگي ذكر خدا بود و تمام وجودش را ذوب در امام حسين(ع) كرده بود.
حجت الاسلام والمسلمين حائري زاده ابراز داشت: ويژگي بعدي حبيب بن مظاهر نگران بودن وي نسبت به عاقبت به خيري مردم بود تا جايي كه نقل مي كنند پيش از جريان عاشورا او با گروه هاي مختلف زيادي كه قصد جنگ با حضرت را داشتند صحبت و آنها را موعظه مي كرد و گاهي نيز هشدار مي داد، بنابراين انسان بايد در زندگي براي عاقبت به خيري مردم نگران بوده و تلاش كند.
وي با اشاره به غيرت ديني به عنوان ويژگي ديگر حبيب بن مظاهر خاطرنشان كرد: اصحاب امام حسين(ع) تا پاي جان پاي امام زمان(عج) خود ايستادند، خوب است ما نيز روزها از خودمان اين سؤال را بكنيم كه چه مقدار پاي امام زمان(عج) ايستاده ايم و آيا در مسير ايشان هستيم يا نه.
در ادامه اين مراسم، آقاي دلشاد مداح بعثه رهبري به مرثيه سرايي و روضه خواني پرداخت و در پايان نيز مراسم سينه زني زائران ايراني در حرم امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم علاوه بر زائران ايراني و غير ايراني، جمعي از مسؤولان بعثه رهبري از جمله حجت الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه رهبري در شهر كربلا و سيد مرتضي حسيني نماينده سازمان حج و زيارت در عراق حضور داشتند.
گفتني است، مراسم سخنراني و روضه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران