گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا

گزارش تصویری از قطاره امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلا

در حدود ۲۵کیلومتری جنوب غربی کربلا، چشمه آبی وجود دارد که به «قَطّاره» امام علی‌ (ع) شناخته می‌شود و آن را محل معجزه امام ‌(ع) در مسیر جنگ صفین می نامند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، در حدود ۲۵كيلومتري جنوب غربي كربلا، چشمه آبي وجود دارد كه به «قَطّاره» امام علي‌ (ع) شناخته مي‌شود و آن را محل معجزه امام ‌(ع) در مسير جنگ صفين مي نامند.
در اطراف اين محل، ديواره‌هاي صخره‌اي نسبتاً مرتفعي وجود دارد. اخيراً بر روي چشمه، گنبد كوچكي بنا كرده‌اند .
اصحاب امام علي(ع) در مسير جنگ صفين دچار تشنگي شدند و نياز به آب آشاميدني پيدا كردند، حضرت علي(ع) در مسير جنگ صفين از راهبي كه در آنجا بود سوال كردند در اينجا آب براي آشاميدن وجود دارد و آن فرد جواب مي دهد در اين مكان آب وجود ندارد.
حضرت علي (ع) به اصحاب اشاره كردند اينجا را حفر كنند؛ اصحاب قسمتي از زمين را حفر نمودند و به سنگ بزرگي رسيدند. حضرت علي (ع) با پاي مبارك خود سنگ را حركت دادند، در آن هنگام آب زيادي از زير سنگ جاري شدريال فرد راهب از امام علي(ع) سوال كرد شما وصي يا پيامبر هستيد؟
امام علي (ع) جواب دادند: من پيامبر نيستم بلكه امام هستم، راهب مسيحي با ديدن اين معجزه مسلمان شده و با امام علي(ع) در جنگ صفين شركت مي كند و به شهادت مي رسد.
براي تهيه گزارش تصويري به اين مكان رفتيم و با اجازه مسؤولان حاضر در آن تصاويري از قسمت هاي مختلف قطاره امام علي(ع) برداشتيم كه در ذيل تقديم مي گردد.




نظرات کاربران