دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد

دعای پرفیض کمیل در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد

زائران ایرانی حرم نبوی، مناجات روحبخش کمیل را در جوار بارگاه رسول اکرم(ص) زمزمه کردند و در آستانه عزیمت به مکه مکرمه، در مظلومیت ائمه بقیع(علیهم السلام) اشک ریختند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم دعاي كميل زائران ايراني شب گذشته در چهار هتل به صورت متمركز در مدينه منوره برگزار شد و پس از آن مداحان در مدح و منقبت رسول گرامي اسلام و ائمه مظلوم بقيع(ع) به مديحه سرايي پرداختند.
در مراسمي كه در هتل "موفنبيك" با حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني، رئيس سازمان حج و زيارت و مسئولان بعثه مقام معظم رهبري و اين سازمان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي‌عسكر طي سخناني حضور در فضاي نوراني مدينه منوره و مراسم روحبخش دعاي كميل درجوارمرقد پيامبر اكرم و ائمه بقيع را توفيقي بزرگ دانست و از زائران ايراني خواست از فرصت حضور در اين فضا كه سالهاي متمادي رسول گرامي اسلام و فرزندان پاك و مطهرش در آن زندگي كردند حداكثر بهره را ببرند.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت افزود: شما امروز درمكاني كه محل آمد و شد فرشتگان الهي است و اميرالمومنين و صحابه جليل القدر پيامبر زندگي كرده اند به ميهماني بزرگ رسول خدا و ائمه بقيع دعوت شده ايد و بعد هم راهي ميهماني باريتعالي خواهيد شد.
وي تصريح كرد: اين فضاي روحاني و مطهر، فرصتي فراهم كرده است تا در اقيانوس رحمت الهي غوطه ور و با لباس احرام و لبيك گويان پاك و پاكيزه وارد محضرخدا شويد.
وي با بيان اين عبارت در زيارتنامه رسول اكرم"وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا" اظهار داشت : كساني كه به خود ستم كرده و مدتي از عمرشان را به غفلت گذراندند، مي توانند شيوه زندگي اسلامي را از پيامبر و اهل بيت ياد بگيرند و آن را ملاك زندگي خود قرار دهند.
وي يكي از اوصاف پيامبر اكرم را رحمه للعالمين ذكر كرد و گفت: پيامبر آمده بود تا مردم را مشمول رحمت خود قرار دهد و راه را براي هدايت مردم بازكند.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه بسياري ازافراد سخت دل با هدايت پيامبر نجات پيدا كردند و از مسير غلط بازگشتند، افزود: در اين فضاي نوراني با الهام از سيره پيامبر، زندگي خود را تغيير دهيم و براي فرداي خود توشه اي مهيا نماييم.
وي با اشاره به اينكه همه ما نيازمند خدا هستيم، اضافه كرد: تمام وجود ما در طول حيات نيازمند پروردگار است و بايد اين نياز را درك كرده وخود را از غفلت ها برهانيم و نجات دهيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكربا اشاره به اينكه مضامين والاي دعاي كميل و دعاي عرفه به انسان آرامش مي بخشد و او را به خدا نزديك مي كند، گفت: تعابير حضرت علي (ع) در دعاي كميل و مضامين اين دعا انسان را به خدا نزديك و احساس مي كند هيچ وقت نبايد از رحمت خدا مايوس شود.
وي خطاب به حاضران گفت: خداوند مي فرمايد درخانه من به روي بندگان گشوده است ، خداوند دوست دارد بندگان به در خانه اش بيايند و با اشك و آه، طلب مغفرت كنند.
وي درپايان براي عزت اسلام و مسلمين و حل مشكلات جهان اسلام دعا و ابراز اميدواري كرد كه زائراين ايراني پس از زيارت بارگاه رسول مكرم اسلام و ائمه بقيع با سلامتي و حج مقبول به اوطانشان بازگردند و از اين سفر توشه معنوي با خود به ارمغان ببرند.
گفتني است مراسم دعاي كميل همچنين در مكه مكرمه با حضور زائران ايراني درهتل هاي محل اقامت شان برگزار شد.




نظرات کاربران