جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد

جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج، در مکه مکرمه برگزار شد

جلسه هماهنگی ستاد منطقه یک عملیات حج در مکه مکرمه امروز با حضور حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در محل این ستاد برگزار شد.

عباس اسمعيلي رييس ستاد منطقه يك در مكه مكرمه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج درباره اين نشست اظهاركرد: رييس سازمان حج و زيارت ضمن تشريح وضعيت حج امسال و ابراز خشنودي از اينكه عمليات اجرايي حج به شكلي مناسب و روان پيش مي رود، تاكيد كرد كه بايد همين رويه در ارائه خدمات مطلوب به زائران تا پايان عمليات حج حفظ شود.
وي اضافه كرد:‌ در اين جلسه همچنين نكاتي درباره عمليات اجرايي در مشاعر، نحوه ارائه خدمات و اسكان درعرفات، منا و مزدلفه و همچنين انتظاراتي كه مجموعه ها از كاروان ها دارند مطرح و بحث و تبادل نظر شد تا از طريق همكاري كاروان ها و زائران بتوانيم در حوزه هاي مختلف حمل و نقل، اسكان و پشتيباني، خدمات خوبي به زائران در زمان استقرار در مشاعر ارائه كنيم. مدير ستاد منطقه يك عمليات حج در مكه مكرمه ادامه داد:‌ طبق برنامه ريزي انجام شده براي عمليات حج در مشاعر و بويژه استقرار در مزدلفه، كاروان ها بايد برنامه زمانبندي پيش بيني شده از سوي ستاد را به شكلي دقيق اجرا كنند تا زائران بتوانند به سلامت اعمالشان را در اين دوره زماني انجام دهند.
وي اظهاركرد: مديران مجموعه هاي منطقه يك درنشست امروز ستاد، از تلاش هاي بي وفقه و دلسوزانه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و همچنين رياست سازمان حج و زيارت براي راه اندازي مناسك حج قدرداني و اعلام كردند كه با تمام وجود براي ارائه خدمات و برقراري آرامش زائران تلاش خواهند كرد.
اسمعيلي در ادامه با اشاره به اينكه ستاد عمليات منطقه يك در مكه مكرمه در محدوده عزيزيه شمالي واقع شده و 23 هتل پذيراي زائران ايران در اين منطقه است، گفت: تا امروز 134 كاروان با ظرفيت 20232 زائر در اين منطقه مستقر شده اند.
وي به رضايتمندي زائران از خدمات ارائه شده توسط خادمان ضيوف الرحمن در اين منطقه اشاره كرد و افزود: منطقه يك ستاد حج در مكه با 5 خط حمل و نقل درون شهري در حال ارائه خدمات به زائران در اين محدوده است.
اسمعيلي، ايجاد واحد ارتباطي براي اطلاع رساني به كاروان ها و زائران را از نقاط قوت منطقه يك ستاد عمليات حج در مكه مكرمه برشمرد و گفت: اطلاعات مورد نياز زائران از طريق اين كانال ارتباطي منتقل مي شود و پس از آن توسط واحدهاي مربوطه نحوه اجراي اقدامات رصد مي شود كه اين رويه، رضايتمندي مناسبي هم بين مجموعه ها و كاروان ها و هم بين خود واحدهاي عملياتي منطقه ايجاد كرده است.
شمار زائران ايراني در مكه مكرمه امروز با احتساب پروازهاي فرودگاه جده و كاروان هاي اعزامي از مدينه منوره امروز به بيش از 45 هزار نفر مي رسد.
عمليات انتقال 86هزار 500 زائر ايراني به سرزمين وحي كه از 8مردادماه از طريق 20 ايستگاه پروازي آغاز شده است، تا سوم شهريور ماه ادامه خواهد يافت.




نظرات کاربران