سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است سرپرست حجاج ایرانی:

  حج یک سفر معنوی و الهی است
سرپرست حجاج ایرانی:

حج یک سفر معنوی و الهی است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردر جمع زائران اهل سنت حج را یک سفر معنوی و الهی توصیف کرد و گفت : محصول سفر حج باید تقوی و قرب به خدا باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني كه امروز در نخستين گردهمايي كاروان هاي اهل سنت زائران ايراني درمدينه منوره سخن مي گفت، افزود: زائراني كه به اين ديار مي آيند علاوه بر دست يافتن به تقواي الهي ، بايد در آنها تحول روحي و اخلاقي ايجاد شود تا زماني كه به كشور خودباز مي گردند منشاء تحول براي ديگران باشند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر با اشاره به اينكه سفر حج با ديگر سفرها تفاوت دارد، به تفصيل آداب سفرحج را بيان كرد واظهار داشت: آداب سفر در حوزه حج و زيارت بسيارگسترده است و براي آن كه حاجي به هدف اصلي برسد طراحي زيبايي شده است.
وي ازتوبه قبل از آغاز سفر، رفع كدورت وحل اختلاف و نزاع با ديگران ، پاك كردن دل از كينه و طلب حلاليت بعنوان بخشي از آداب سفرياد كرد و گفت: دل زماني كه مي خواهد كانون محبت خدا شود بايد ازغيرخدا رها و قلب براي دريافت انوارالهي آماده شود.
وي با اشاره به اينكه امام سجاد(ع) فرموده اند ما بهترين اموال مان را براي سفر حج هزينه مي كنيم، افزود: زائربايد اموال خود را پاك كند و با هزينه پاك به حج بيايد.
وي زائران را به اخلاق نيكو و صبرو حوصله در زندگي جمعي توصيه كرد وگفت: حسن خلق موجب مي شود همسفران از هم نشيني با شما لذت ببرند.
نمانيده ولي فقيه دربخش ديگري ازسخنان خود دربيان آداب معاشرت دراسلام اظهار داشت: فرد مسلمان بايد با تبسم با برادرديني اش روبرو شود، جوانمرد باشد ، از راحتي خود براي راحتي ديگر همسفران بگذرد ، راز نگهدار باشد و آداب و اخلاق اسلامي را رعايت كند.
وي افزود: مقدمات و آداب سفرحج تمريني است كه زائرمتحول و در وجودش تغيير ايحاد شود.
سرپرست حجاج ايراني آثار و بركات فردي ، اجتماعي و سياسي حج را فراوان دانست و مناسك حج و قراردادن كعبه دريك سرزمين بي آب و علف و در ميان كوهها را امتحاني براي مسلمانان دانست كه آيا بدنبال خدا و تحول روحي و اخلاقي هستند يا نه؟
وي با اشاره به اينكه شيوه اعمال حج با ديگر اعمال متفاوت است در هيچ كجا چنين آدابي ديده نمي شود، ۀظهار داشت: زائري كه مي خواهد ميهمان خدا شود لباس هاي فاخر و زينتي را از تن خارج و لباس احرام به تن مي كند ، لباسي كه در آن گناه نكرده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرسپس به بيان حالات عرفاني مناسك حج پرداخت و با ذكر رواياتي از امامان معصوم در خصوص پذيرفته شدن فريضه حج گفت: خدواند ارحم الراحمين ، اكرم الاكرمين ، ستار العيوب و غفارالذنوب است و حاجي مي تواند اميدوار باشد كه باريتعالي او را بپذيرد.
وي افزود: زائري كه پيش خدا مي آيد بايد رفتارش با گذشته متفاوت باشد ، از دنيا فاصله بگيرد، زبانش را كنترل كند ، كسي را نيازارد و فقط خدا را ببيند و پس از اعمال حج ، رشد و تربيت يافته بازگردد.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه كعبه محور عبوديت مسلمانان است ، گفت: زائران متحد و يكپارچه كنار اين خانه جمع مي شوند و حجرالاسود را كه به منزله دست راست خداست استلام مي كنند مثل آن كه دست خود را در دست خدا گذاشته اند و اعلام مي نمايند كه از اين به بعد محور و مسير زندگي شان خداوند است و بعد شروع به طواف مي كنند.
وي با اشاره به اينكه در صورت بهره گرفتن از فرصت هاي اين سفر، بزرگترين تحول در زندگي زائر رخ خواهد داد، افزود : روضه پيامبر باغي از باغ هاي بهشتي است كه شما را در رحمت بي نهايت الهي غوطه ور مي كند .
نماينده ولي فقيه همچنين توصيه هايي به زائران درخصوص ايام تشريق و رعايت دستور العمل هاي ابلاغي در رمي جمرات ارائه داد و به شدت از فضاسازي هاي منفي عليه حج كه هنوزهم ادامه دارد، انتقاد كرد.
وي با اشاره به اينكه مطالب منفي منتشر شده در خصوص آب زمزم بدون داشتن اطلاعات كافي مطرح شده است، گفت: درروايت داريم آب زمرم بهترين آب روي زمين است و بررسي ها نشان داده كه نيترات و آرسنيك موجود در آن نيز كمتر از حد مجاز است .
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه هنوز هم اين گونه توطئه ها و شيطنت ها وجود دارد ، ابراز اميدواري كرد با همكاري زائرين امسال بهترين حج برگزار شود و حجاج در پايان اين سفر معنوي با سلامت كامل به كشور بازگردند.
وي از زائران خواست تا در حرمين شريفين براي رفع فتنه از كشورهاي اسلامي ، پيروزي ملت فلسطين و دفع خطرات و خنثي شدن توطئه هايي كه جهان اسلام را فرا گرفته است ، دعا كنند.
برپايه اين گزارش دراين همايش حجت الاسلام هادي اكبري مديراموراهل سنت بعثه مقام معظم رهبري نيزبا بيان اهداف برگزاري گردهمايي كاروانهاي اهل سنت كشورمان، گفت: امسال 15 هزار زائر اهل سنت از استان هاي مختلف به حج مشرف مي شوند و همه از راه اندازي حج خوشحال اند و قدردان زحمات و تلاش هاي نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت هستند كه هوشيارانه و با قاطيت مسير برگزاري حج را آماده كرد.




نظرات کاربران