حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم

حال و هوای مدینه در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم

پنج شنبه شب بار دیگر درهتل های محل اسکان زائران ایرانی جنب و‌جوش خاصی به چشم می خورد. شب گذشته آخرین دعای شریف کمیل پیش از اعمال حج، درشهر پیامبر مکرم اسلام (ص) با حضور پرشور زائران ایرانی برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني درابتداي مراسم دعاي كميل درجمع صدها تن از زائران كشورمان با اشاره به اينكه خداوند دنيا را محل امتحان بشر قرار داده است ، اظهار داشت: اگر انسان از آغاز تا پايان ، مسير صراط مستقيم را درست طي كند به سعادت و خير دنيا و آخرت دست خواهد يافت.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با بيان اينكه در اين مسير خطراتي در مسير انسان قرار دارد ، گفت: در قرآن به نقل از شيطان آمده است من سر راه مردم درمسيرصحيح مي نشينم و تلاش مي كنم آنها را فريفته و از رسيدن به وصال خدا دور كنم.
وي تاكيد كرد: اگر انسان تابع هوا ي نفس باشد و بدنبال آن حركت كند ، مسيرش از خدا جدا شده و دنيا و آخرت را از دست مي دهد و " خَسِرَ الدُّنْيَا وَالآخِرَة " خواهد شد.
سرپرست حجاج ايراني بدترين زيان براي انسان را از دست دادن دنيا وآخرت ذكر كرد وگفت: كساني كه با تكيه برعقل و فطرت راه درست را تشخيص مي دهند و بر اساس آنچه خداوند و پيشوايان دين بيان كرده اند حركت مي نمايند، مشكلي نخواهند داشت.
وي ادامه داد: اگر مي خواهيم زندگي سعادتمندانه داشته باشيم بايد دنبال پيامبر واهل بيت عليهم السلام حركت كنيم ، دراين مسير شكست وجود ندارد و موفقيت حتمي است.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه كسي كه از مسير پيامبر و اهل بيت فاصله بگيرد نمي تواند به آينده خود اميدوار باشد ، خطاب به حاضران گفت: اگر باريتعالي يك لحظه عنايتش را از ما بردارد رگ حيات ما قطع خواهد شد ولي با اين حال بازهم مي بينيم برخي انسان ها درحاليكه مي توانند توبه كنند و از مسير غلط دست بدارند متاسفانه دچار غفلت مي شوند و نجات پيدا نمي كنند.
وي با اشاره به اينكه در روند ثبت نام براي حج امسال افرادي بودند كه نوبت شان فرا رسيده بود ولي ثبت نام نكردند، اظهار داشت: دراين ميان افرادي هم بودند كه قراربود ده يا دوازده سال ديگر به حج مشرف شوند ولي امسال نوبت شان شد ، معلوم مي شود نام آنها در زمره حجاج امسال نوشته و قبول شده بودند.
سرپرست حجاج ايراني از حاضران خواست از فرصت حضور در محضر نوراني پيامبر(ص) ، ائمه بقيع (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) استفاده كنند و براي برآورده شدن حوائج خود وديگران دعا نمايند و دردرياي بيكران رحمت الهي جان خود را شستشو دهند.
وي با اشاره به اينكه زائر با پوشيدن لباس احرام از دنيا فاصله گرفته و به خدا لبيك مي گويد ، افزود: دراين سفر معنوي و روحاني پيامبر و ائمه اطهار را واسطه قرار دهيد تا خداوند لبيك شمارا بپذيرد.
نماينده ولي فقيه با بيان اينكه خداوند غفور و رحيم است ، اظهار داشت : باريتعالي مي فرمايد من از رگ گردن به شما نزديكترم و ازهمه مردم به شما مهربانترم ، از درخانه من مايوس نشويد ، من شما را مي بخشم و از گناهانتان مي گذرم.
وي با اشاره به اينكه شهر مدينه خاطرات بسياري را درخود جاي داده است به زائران ايراني توصيه كرد: از روزهاي حضور در شهر پيامبربه خوبي استفاده كنند و به فضل حق، حج شان را با سلامتي انجام داده و با بهترين توشه و بهره از اين سفر، به اوطان شان باز گردند.
بر پايه اين گزارش دعاي كميل اين هفته در شهر نوراني مدينه حال و هواي ويژه اي داشت و گروههايي از زائران كه در چند روز گذشته به مدينه النبي آمده و ميهمان مهربانترين پيامبر و ائمه بقيع شده بودند درفضايي معنوي دعاي كميل را همراه با مديحه سرايي و نوحه خواني حاج مرتضي طاهري زمزمه كردند.
گفتني است حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در بدو ورود به هتل مكارم بلازا در گفتگو با جمعي از خانواده شهدا ، حضور زائران ايراني درحج و سربلندي و عزت نظام جمهوري اسلامي ايران را به بركت دلاور مردي ها، رشادتها و خون شهدا دانست.
وي در گفتگو با خانواده شهيد منا حاج عبدالرحمان لطيفي كه پيكر وي در مكه دفن شده است ياد و خاطره شهداي منا و مسجدالحرام را گراميداشت.
خانواده يكي از شهداي دوران دفاع مقدس نيز خطاب به سرپرست حجاج ايراني گفت: حج امسال به همت شما محقق شد و ما تلاش و پيگيري شما و كارگزارا ن حج را كه زمينه حضور زائران ايراني در حرمين شريفين را فراهم كرد، قدر مي دانيم و ارج مي نهيم.




نظرات کاربران