نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری
نخستین دیدار نماینده ولی فقیه با زائران در مکه؛

از یاد سردار سلیمانی تا اشک پراحساس بانوان بوشهری

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی در نخستین بازدید روزانه خود در مکه مکرمه به دیدار زائرانی از استان های کرمان،‌ بوشهر و همدان رفت.

حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي قاضي عسكر كه بامداد امروز وارد مكه مكرمه شده بود،‌ پس از انجام اعمال، ديدارهاي روزانه خود را در نخستين روز حضور آغاز كرد و با حضور در هتل السابق1، پاي صحبت زائران ايراني نشست و ساعتي را ميان آنان سپري كرد.
طبق معمول، ديدارهاي مردمي سرپرست حجاج همواره مملو از ابراز احساسات زائران و درخواست هاي ريز و درشتي است كه نماينده ولي فقيه همه آنها را مي شنود و يك به يك پاسخ مي دهد تا سوال زائري بي جواب نماند.
ديدار امروز اما از مركز پزشكي مستقر در اين هتل آغاز شد و حجت الاسلام قاضي عسكر دقايقي با پزشكان مستقر در اين مركز درباره وضعيت سلامتي زائران صحبت كرد و نحوه خدمت رساني را جويا شد. دكتر احمد صداقت نيا جملاتش را با قدرداني از تلاش هاي نماينده ولي فقيه و همچنين رييس سازمان حج و زيارت آغاز كرد و از آرامش حاكم بر زائران در حج علي رغم تبليغات منفي گفت. قاضي عسكر هم در پاسخ به او اشاره كرد كه اين تجربه اي شد تا مردم به شايعات توجه نكنند.
صداقت نيا همچنين گزارشي آماري از تعداد مراجعه روزانه زائران به درمانگاه هتل ارائه كرد واينكه بيماري خاصي ميان زائران مشهود نيست و با در اختيار داشتن امكانات لازم، دارو و تجهيزات، اقدامات لازم در همين مركز انجام مي شود و نيازي به اعزام زائران به بيمارستان نيست. سرپرست حجاج ايراني بحث اهميت كار پزشكي در ايام تشريق را يادآور شد كه دكتر صداقت نيا و دكتر مريم حسن پور ديگر پزشك مستقر در اين مركز به آقاي قاضي عسكر اطمينان دادند كه نگران ايام تشريق نباشيد، همه توان خود را به كار خواهيم گرفت.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه بازديد، سري هم به نمازخانه هتل زد و ضمن ابراز رضايت از فضاي مناسب اين محل از مسئولان مجموعه خواست كه با برنامه اي مناسب، از اين فضا براي فعاليت هاي فرهنگي زائران به خوبي استفاده كنند.
حميد جهانبخش زائري كرماني از ميان جمعيت خودش را به سرپرست حجاج ايراني رساند و با صدايي آرام گفت لطفا بفرماييد وقتي هم در برنامه هاي قرآني به تفسير اختصاص يابد كه آقاي قاضي عسكر به مسئولان مجموعه اعلام كرد طبق قرار قبلي بايد در برنامه هاي قرآني، فرصتي براي تفسير آيات حج در نظر گرفته شود تا زائران بتوانند از آن بهره مند شوند.
مواجهه با زائران خونگرم كرماني حاضر در اين هتل فرصتي ايجاد كرد كه نماينده ولي فقيه از يك سردار دلاور ايران زمين كه نامش اين روزها بيش از پيش بر سر زبان هاست، نام ببرد و زائران نيز در اين سرزمين مقدس دعاي خير خود را بدرقه راه سردار قاسم سليماني كنند و يكصدا بگويند «خدا انشاء الله حفظش كند».
با خروج از نمازخانه گروهي از بانوان كه مقابل آسانسور ايستاده بودند، نزديك آمدند و مريم صاحبي يكي از بانوان پس از سلام، با گويش شيرين كرماني گفت «حاج آقا ما دعا گوي شما هستيم، دست شما درد نكند»‌ ايزدي،‌ بانوي ديگر كرماني هم حرف هاي او را تكميل كرد و گفت در اين مدت، كوچكترين مزاحمتي ايجاد نشد و آرامش كامل برقرار است. سرپرست حجاج هم رو به اين گروه از بانوان گفت كه كرماني ها مردماني متدين هستند و شما بايد افتخار كنيد كه «حاج قاسم» را داريد.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در ادامه از آشپزخانه هتل نيز بازديد كرد و ضمن آرزوي سلامتي براي خادمان ضيوف الرحمن در اين بخش، خطاب به آنها گفت كه مراقب باشند غذاي چرب به مردم ندهند.
با ورود به محل غذاخوري زائران، صداي صلوات از هر گوشه اي شنيده مي شد و ازدحام به گونه اي بود كه حركت را كُند و سخت مي كرد؛ حالا ديگر همه زائران از حضور نماينده ولي فقيه آگاه شده بودند و هركسي فرصت را مغتنم مي شمرد تا براي قدرداني يا ارائه درخواست خود پيش بيايد.
عمده درخواست زائران كرماني، بوشهري و همداني به فراهم شدن زمينه براي حضور بيشتر و استفاده معنوي از همجواري كعبه و مسجدالحرام اختصاص داشت؛ بعضا تصور زائران از وجود هتل هاي نزديك به حرم، تصوري مانند شرايط مدينه منوره است كه حجت الاسلام قاضي عسكر براي تك تك زائراني كه چنين تصوري داشتند، توضيح داد كه در مكه مكرمه شرايط با وجود ازدحام سه ميليون نفري، متفاوت است و امكان تامين هتل با شرايط مدينه منوره به لحاظ بُعد مسافتي فراهم نيست. نماينده ولي فقيه با بيان اينكه امكانات مورد نياز تردد به طور كامل براي عزيمت زائران فراهم شده است، گفت كه شرط ما اين بود كه زائرانمان با عزت بيايند و مشكلي متوجه آنان نباشد كه بحمدالله محقق شد و اكنون هم بهترين نقاط براي اسكان آنها اجاره شده است.
حجت الاسلام قاضي عسكر به جمع بانوان در غذاخوري هم رفت و از شرايط انجام اعمال پرسيد و به آنان توصيه كرد كه تا پايان مناسك مراقب باشند به دليل گرما دچار مشكل نشوند تا حج كامل شود و با دست پر و سلامت به كشور بازگردند.
ميترا خيام از شهر رفسنجان از ميان زائران نزديك آمد و با ابراز خوشحالي از ديدار با نماينده ولي فقيه گفت حاجاآقا از طرف همه زائران از شما تشكر مي كنم، شرايط در حج امسال عالي است. بانوي ديگري، خودش را خليلي از بم واقع در استان كرمان معرفي كرد و خطاب به نماينده ولي فقيه گفت «سلام گرم ما را به آقا برسانيد، بركت وجود ايشان است كه اينجا امنيت آسايش و آرامش داريم؛ دعاي ما بعد از ظهور حضرت ولي عصر(عج) سلامتي مقام معظم رهبري است.»
نوبت به بوشهري ها رسيد تا به نماينده ولي فقيه با اشك هاي خود خيرمقدم بگويند و از برپايي حج قدرداني كنند؛ بانويي كه خود را اهل بوشهر معرفي كرد، از ميان جمعيت نزديك آمد و در حالي كه قطرات اشك روي گونه اش مي لغزيد با صداي لرزان گفت«خيلي ممنون حاجي، به خاطر زحمات شما امروز اينجا هستيم؛ وقتي بازگشايي مسير حج اعلام شد، خدا را شكر كرديم و هميشه دعا گوي شما هستيم.» چند بانوي بوشهري ديگر هم با اين زائر همراه شدند؛ همه اشك مي ريختند، طوري كه اطرافيان تحت تاثير اين احساسات گرم قرار گرفتند. نماينده ولي فقيه خطاب به آنان گفت كه شما بوشهري ها بسيار با عاطفه و بامحبت هستيد. از اينكه خدا به ما توفيق داده با زائراني نظير شما راهي حج شويم و اينكه افرادي همچون شما در اين سفر چشم به كعبه مي دوزيد، بايد شكرگزار درگاه احديت باشيم.
سرپرست حجاج ايراني در پايان اين ديدار بر سر سفره زائران نشست و ناهار به همراه مسئولان بعثه مقام معظم رهبري در اين هتل صرف كرد؛ اينجا هم اما زائران همچنان از اطراف سوالات خود را با ايشان در ميان مي گذاشتند، قاضي عسكر هيچ سوالي را بي پاسخ نگذاشت حتي سوالات محمد گروهي ساردويي از كرمان كه آمد تا جواب بگيرد اما تا پايان، ناهار را با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني صرف كرد.




نظرات کاربران