نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه

نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه

نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درمکه مکرمه عصرشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه تشکیل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت دراين جلسه با اشاره به روند طبيعي انتقال زائران ايراني به مدينه منوره و مكه مكرمه اظهار داشت : علي رغم همه مشكلاتي كه وجود داشت با تلاش و پيگيري مديران و كارگزاران بعثه مقام معظم رهبري ، سازمان حج و زيارت ، مركز پزشكي و ساير دست اندركاران اين حوزه تاكنون عمليات اجرايي حج امسال به خوبي انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر با اشاره به اينكه آرام ، مستحكم و با عزت كارها پيگيري و به نتيجه رسيده است ، از حاضران خواست كه با تمام توان در روزهاي باقيمانده نيز به زائران ايراني خدمت رساني كنند.
وي بر لزوم توجه به رفع نواقص احتمالي و به حداقل رساندن مشكلات زائران تاكيد و تصريح كرد: روند عادي امور نشان مي دهد كه انشاء الله تا پايان مناسك حج با مشكل خاصي روبرو نشويم.
درادامه اين جلسه آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج وزيارت از آخرين آمار انتقال زائران ايراني به عربستان گزارش داد و گفت: تا پايان امشب ( شنبه) حدود 7500 زائر در مدينه و 55500 زائر ديگر در مكه اسكان مي يابند و پروازها به مقصد دو فرودگاه مدينه و جده روال طبيعي دارد.
اين جلسه با بررسي نحوه خدمات رساني بهتر به زائراني كه از طريق فرودگاه جده وارد عربستان و در ميقات جحفه محرم مي شوند ادامه يافت و نماينده ولي فقيه از رئيس سازمان حج و زيارت خواست تا هرچه سريعتر نسبت به رفع مشكل زائراني كه ممكن است پس از پوشيدن لباس احرام در روز به سمت مكه حركت نمايند تدبير لازم انديشيده شود.
نحوه اعزام كاروان ها به عرفات ، مشعر و منا و خدماتي كه در ايام تشريق به زائران ايراني ارائه خواهد شد ديگر دستور اين جلسه بود و مقرر شد در كميته هاي كارشناسي با حضور نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري ، سازمان حج و زيارت ، مديران كاروان ها و مجموعه ها راهكار مناسب هرچه سريعتر تهيه و به روحانيان و مديران كاروان ها اعلام شود.
آقاي غلامرضا رضايي نماينده سازمان حج و زيارت درعربستان نيزدر اين رابطه گفت: بدليل گرماي هوا برنامه هاي مربوط به ايام تشريق بادقت درحال پيگيري است و مديران و روحانيون كاروان ها بايد شرايط و تصميم هاي امسال را براي زائران تشريح كنند.
نماينده ولي فقيه در پايان اين جلسه برلزوم پرهيز از تك روي و عمل به مصوبات و دستورالعمل هاي ابلاغي به كاروانها تاكيد كرد و خواستار اقدام لازم براي انجام آزمايش DNA از يازده عضو خانواده شهداي منا شد كه براي تشخيص هويت شهيد خود در حج امسال حضور مي يابند.
گفتني است اين يازده عضو خانواده شهداي منا كه امكان شناسايي پيكر شهيدشان بدليل قطع روابط سياسي ايران وعربستان فراهم نشد، قرار است در روزهاي آينده براي انجام مناسك حج وارد عربستان شوند.




نظرات کاربران