استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه

استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه

350 دستگاه اتوبوس درشبکه اتوبوسرانی ویژه حمل و نقل زائران ایرانی از هتل های مکه مکرمه به حرم استفاده می شود.

غلامرضا رضايي مسئول دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عربستان در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ، با اشاره به اينكه اين اتوبوسها 24 ساعته آماده انتقال زائران از 5 منطقه تعريف شده درمكه به حرم و بالعكس هستند ، افزود: اتوبوس هايي كه مقصدشان سه ايستگاه غزه ، اجياد و جرول مي باشد زائران را مستقيما به نزديكي حرم منتقل مي كنند و براي دو ايستگاه باب علي و ملك عبدالعزيز هم زائران بايد اتوبوس خود را تغيير دهند.
مسئول دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عربستان گفت: اتوبوس هاي شبكه حمل و نقل ويژه زائران ايراني به كاروان خاصي اختصاص ندارد و همه حجاج كشورمان مي توانند در مسيرهاي تعيين شده از آنها استفاده كنند ، البته در مسير تونل منتهي به پاركينگ باب علي از ايستگاه جمرات و باب ملك عبدالعزيز از ايستگاه كدي حجاج تمام كشورها بصورت مشترك با اتوبوس هاي عمومي نقل و انتقال داده مي شوند.
وي با تاكيد براينكه سرويس هاي نقل طبق روال به جز هنگام نماز، در طول شبانه روز فعال است اضافه كرد: با توجه به ترافيك مكه ، محددويت هاي ترافيكي و تغييراجباري مسيرها توسط پليس راهنمايي مكه كه كندي تردد اتوبوس ها را منجر شده است، بهترين زمان براي رفتن حجاج به مسجدالحرام، از ساعت ۱۱ شب به بعد و بازگشت تا قبل از ساعت ۱۱ صبح مي باشد.
بگفته رضايي در اين محدوده زماني ترافيك بسيار روانتر است و حجاج معطل نشده و در معرض تابش آفتاب داغ و گرماي روز نيز قرار نمي گيرند.
وي افزود: با توجه به شرايط پيش رو تا ايام تشريق از مديران كاروان ها و مجموعه ها انتظار ميرود، ضمن اطلاع رساني به زائرين و دعوت به صبر، آنها را نسبت به ساعات مناسب براي عزيمت و بازگشت از حرم توجيه كنند.
مسئول دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عربستان به زائران توصيه كرد هنگام اقامه نمازهاي جماعت در مسجد الحرام ، براي بازگشت از حرم به ايستگاه ها مراجعه ننمايند، زيرا رانندگان طبق مقررات، مجاز به جابجايي مسافر نبوده و در اين اوقات نماز جماعت اقامه شود. همچنين بعد از پايان نماز جماعت نيز با فاصله نيم ساعت عازم ايستگاهها شوند تا راحت تر بتوانند از اتوبوس ها استفاده كنند.
رضايي از زائران خواست در صورتي كه به اشتباه سوار اتوبوس سايرخطوط شوند ، بدون اضطراب ، با اتوبوس همان خط ، به ايستگاه اول بازگشته و با مراجعه به عوامل حمل و نقل مستقر در ايستگاه ، مسير و خط صحيح را جويا شوند.
برپايه اين گزارش رييس سازمان حج و زيارت نيز امروز با حضور در ايستگاههاي حمل و نقل درون شهري مكه وضعيت خدمات رساني به زائران را بررسي كرد و در گفتگو با تعدادي از ضيوف الرحمان كيفيت خدمات نقل درون شهري را جويا شد.
آقاي حميد محمدي همچنين ازتلاش كادر واحد نقل درون شهري كه زمينه اياب و ذهاب زائران بين هتل ها و حرم را فراهم مي نمايند، تقدير كرد .




نظرات کاربران