همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست

همکاری بعثه های ایران وعراق الگویی مناسب برای سایرکشورهاست

سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با رئیس بعثه حج عراق با اشاره به روابط رو به توسعه بعثه های حج جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: این همکاری می تواند الگویی مناسب برای دیگر کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر جمعه شب در ديدار با حجت الاسلام خالد العطيه رئيس بعثه عراق با بيان اين مطلب افزود: بعثه حج جمهوري عراق درسالهاي اخير رشد بسيارخوبي داشته است و با استفاده ازشيوه هاي مناسب به حجاج عراقي خدمات ارائه مي دهد.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه دو كشورايران وعراق علاوه بر حوزه حج بايد با جديت بيشتر همكاري هاي خود را در تمام حوزه ها گسترش دهند، اظهار داشت: يكي از آثار و بركات حج اين است كه تمامي كشور هاي اسلامي برادرانه دركنارهم قرار گيرند، مشكلات را حل كنند و در غم وشادي هم شريك شوند.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه عراق از نظرمنابع زيرزميني، نفت ، انرژي ، كشاورزي و حوزه زيارت و گردشگري ديني كشوري ثروتمند محسوب مي شود ، گفت: در حوزه زيارت نيز زمينه براي همكاري بيشتر ميان دو كشور فراهم است.
وي افزود: عراق با برخورداري از نيروي انساني توانمند، آينده روشني دارد و بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج وزيارت نيز مصمم هستند همكاري ها بين ايران وعراق در حوزه حج و زيارت روز بروزگسترش يابد .
درادامه اين ديدار رئيس بعثه حج عراق نيز با تقدير از مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت و دولت عراق، تاكيد كرد : همكاري بعثه هاي دو كشور از زمان تاسيس بعثه عراق تاكنون ادامه داشته و ما با استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران توانسته ايم خدمات بهتري به حجاج عراقي ارائه كنيم.
وي همچنين مشتركات دو كشور در زمينه هاي مختلف را يادآور شد و افزود: اينگونه ديدارها به تحكيم و توسعه هرچه بيشتر روابط دو كشور و دو ملت منجر مي شود.
رئيس بعثه عراق همچنين از حمايت هاي ايران از ملت و دولت عراق در عرصه هاي مختلف بويژه مقابله با گروهك تكفيري تروريستي داعش تقدير كرد وگفت: با همكاري صميمانه جمهوري اسلامي ايران يكي از فتنه هاي بزرگ عصر حاضر از ميان برداشته و خنثي شد.
رئيس بعثه عراق ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران براي دفع اين فتنه بزرگ در مساعدت به عراق كوتاهي نكرد و اميدواريم كه تعامل و همكاري حكومت ها و ملت هاي اسلامي براي دفع خطر گروهك هاي تكفيري روز به روزبيشتر شود.
امير الحاج ايران نيز با اشاره به اينكه توطئه دشمن براي ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني در عراق امروزه شكست خورده است ، اظهار داشت: تكفيري ها به بهانه دفاع از اهل سنت وارد عراق شدند ولي بيشترين خسارت را به اهل سنت وارد كردند.
وي گفت: برادران شيعه و سني عراقي براي نجات اهل سنت در موصل و نقاط ديگر با تروريست ها جنگيدند و خون شان ريخته شد تا به دنيا ثابت كنند شيعه و سني با هم برادرند و هيچ مشكلي ندارند.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت همچنين اقدامات جدايي طلبانه برخي افراد در عراق را محكوم به شكست دانست و با تاكيد براينكه يكپاچگي عراق بايد حفظ شود ، تصريح كرد: عراق كشوري مسلمان ويكپارچه است و با وجود تمام قوميت ها و مذاهبي كه در آن وجود دارد بايد اين يكپارچگي حفظ و زندگي مسالمت آميز آنها با يكديگر استمرار يابد.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با تمام توان در كنار ملت و دولت عراق ايستاده است و از هيچ كمكي براي پيشرفت و تعالي اين كشور دريغ نخواهد كرد.
بر پايه اين گزارش در پايان اين ديدار روساي بعثه حج ايران و عراق ابراز اميدواري كردند كه حج امسال، به خوبي و آرامي برگزار و زائران همه كشورها بويژه حجاج ايراني و عراقي با حجي مقبول و سعيي مشكور ، سالم به كشورشان بازگردند.
اين گزارش حاكيست در اين ديدار كه آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج وزيارت و جمعي از مسئولان بعثه و سازمان حج سرپرست حجاج ايراني را همراهي مي كردند حجت الاسلام خالد العطيه درابتدا با عرض خير مقدم به اميرالحاج و مديران بعثه و سازمان حج كشورمان، براي دولت و ملت ايران عزت و موفقيت آرزو كرد.




نظرات کاربران