آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد

آرامشی برای بانوان زائر؛ شوق خدمتی ماندگار که پایان ندارد

موضوع آرامش زائران همه ساله در موسم حج از مهمترین اولویت های اصلی کارگزاران حج بوده و مسائل بهداشتی و درمانی به عنوان یک محور کلیدی، از جمله مواردی است که تاثیر بسزایی در تامین آرامش زائران دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، بخش عمده اي از زائران اعزامي به مناسك حج يعني حدود 40 هزار نفر را بانوان تشكيل مي دهند و بر همين مبنا در نظر گرفتن تمهيدات لازم براي تامين خواسته هاي اين گروه در حوزه بهداشت و درمان به عنوان الگويي موفق، در آرامش بخشيدن به آنها در مناسك حج، در حال اجراست.
تامين اين خواسته زائران به بركت حضور بانوان پزشكي است كه در شرايط ويژه حج، بي تكلف و بي وقفه در ساعات طولاني مشغول خدمت رساني به بانوان زائر هستند؛‌ پزشكاني كه وقتي با آنها همكلام مي شوي دغدغه آرامش زائران را دارند،‌ زناني كه خدمت در حج را با هيچ چيزي عوض نمي كنند، افرادي كه هدفشان لبخند رضايت زائران است و بسياري از آنها داوطلبانه پا به اين عرصه گذاشته اند.
دكتر سيدعلي مرعشي رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت: در حال حاضر 72 بانوي پزشك در مجموعه ها وبيمارستان ها‌ فعال هستند كه از اين تعداد 60 نفر در مجموعه ها و 12 نفر در بيمارستان هستند.
وي افزود: پزشكان مستقر در بيمارستان همه متخصص هستند و از پزشكان مستقر در مجموعه ها نيز حدود 10 نفر متخصص هستند كه البته اين عدد تغيير مي كند و با ورود و استقرار آخرين كاروان ها، بر تعداد پزشكان افزوده مي شود.
دكتر مرعشي به طرح حضور پزشكان زن در موسم حج اشاره كرد و گفت: اين طرح از سال 93 آغاز شد و در سال 94 به اوج خود رسيد؛‌ در واقع طرح انطباق كه در كشور اجرا مي شود و بر اساس آن بيماران زن از خدمات پزشكان زن بهره مند هستند.
وي تصرح كرد: اجراي مطلوب اين طرح در حج امسال تاثير بسزايي در آرامش بانوان زائر داشته است و در بازديدهايي كه نماينده ولي فقيه از مجموعه ها به صورت روزانه دارند و همچنين بازديدهاي مركز پزشكي، بازخورد خوبي را از سوي زائران شاهد بوده ايم.
دكتر فرزانه خوشروزي مهرباني كه امسال از تهران راهي مناسك حج شده و در مجموعه هتل ويولت مكه مكرمه مشغول خدمت رساني به زائران است،‌ از دعاي خير زائران براي پزشكان مي گويد و اينكه اگر اكنون به اين سفر مشرف شده است،‌ به واسطه همين دعاهاي خير بوده است.
وي مي گويد حضور بانوان پزشك،‌ احساس آرامشي بي نظير در ميان بانوان زائر ايجاد كرده و ما هم خوشحاليم در اين مساله كه از اهداف اصلي در مناسك حج امسال به شمار مي رود،‌ نقش داريم.
او به مساله خدمت رساني اشاره مي كند و ادامه مي دهد فرقي ميان زائران با ساير بيماران وجود ندارد و خدمت رساني لذت بخش است؛ اما يك تفاوت مي توان قائل شد كه آن هم احساسي است كه از خدمت رساني به مهمانان خانه خدا در وجود پزشكان نقش مي بندد.
وي اضافه مي كند، اينكه الان اينجا هستم واقعا قابل توصيف نيست و يك حس قلبي است كه نمي توان بيان كرد؛ در كنار خدمتگزاري به زائران همين بس كه توفيق نصيب ما شده است كه هر روز مكاني را درك كنيم و مقابل آن اشك بريزم كه بارها رو به آن ايستاده ايم و نماز خوانده ايم.
دكتر كيانا صداقتي مسئول درمانگاه الزائر كه اولين درمانگاه تخصصي هلال احمر در منطقه 4 مكه مكرمه است مي گويد حضور در مكه را با هيچ چيزي عوض نمي كنم با اينكه ششمين بار است در اين لباس به سرزمين وحي مشرف مي شوم، اما حاضر نيستم با هيچ سفري آنرا عوض كنم.
وي مي گويد،‌ اينجا با تمام فشار كاري كه وجود دارد و برخي اوقات ناچاريم ساعت هاي طولاني بيدار باشيم اما از خدمت به خادمان ضيوف الرحمن آرامشي به قلب انسان حاكم است كه قابل بيان نيست و طعم شيرين همجواري با كعبه بهترين هديه بعد از ساعت ها كار است. وي با بيان اينكه اميدوارم از دعاي خير زائران باز هم براي خدمتگزاري به اين سفر مشرف شوم، مي گويد آرزوي من اين است كه همه حجاج با سلامتي كامل به ميهن بازگردند و هر كسي طالب حضور در اين سرزمين است، به زودي به آرزويش برسد.
دكتر انسيه قياسي پزشك مجموعه جوهره المنصور كه از زاهدان براي خدمت به زائران بيت الله الحرام آمده است مي گويد خوشحالم كه داوطلبانه و با اطمينان قلبي، خدمت به زائران در اين سفر معنوي را انتخاب كردم.
وي ادامه مي دهد بعضي روزها شمار زائراني كه معاينه مي كنم به 120 نفر مي رسد اما با ميل و رغبت از ارائه خدمات به آنها لذت مي برم و اين سخن امام راحل را هميشه در ذهن دارم كه فرمودند خدمت به مردم به انسان آرامش قلبي مي دهد.
حضور بانوان پزشك در مناسك امسال واقعا اثربخش بود و اين مساله بازخورد خوبي ميان زائران داشته تا آنها در كمال آرامش بتوانند از خدمات پزشكي مورد نياز به بهترين نحو استفاده كنند و بدون دغدغه به انجام اعمال و امور معنوي خود بپردازند.
عمليات حج به روزهاي حساس پاياني در ايام تشريق نزديك مي شود و تا چند روز ديگر زائران عازم عرفات، مشعر و منا خواهند شد؛ بانوان پزشك در اين روزهاي حساس باز هم حضوري دلگرم كننده ميان زائران دارند و زمينه آرامش آنها را فراهم مي كنند تا پس از انجام اعمال، به سلامت به آغوش خانواده هاي خود باز گردند.




نظرات کاربران