زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند

زائران بیت الله الحرام بر غربت امام باقر(ع) گریستند

مراسم سوگواری شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) با حضور پرشور زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، اين مراسم در حالي دوشنبه شب در محل بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد كه اين روزها همه زائران ايراني در مكه مكرمه هستند و مدينه منوره خالي از زايران ايراني بود تا بر مزار نوراني امام باقر(ع) و ائمه غريب بقيع اشك بريزند.
حجت الاسلام كاظم راشد يزدي در اين مراسم به مقايسه حق و باطل پرداخت و گفت:‌ حق،‌ دولتي ريشه دار و اصيل است كه جاودان باقي مي ماند و باطل هر چقدر هم كه داراي قدرت باشد دوره آن سپري مي شود و اثري از آن برجا نخواهد ماند.
وي تصريح كرد:‌ قدرت پايمال كنندگي مرگ به حدي زيادي است كه همه چيز را نابود مي كند و هيچ چيز از اسم و رسم باقي نمي گذارد و نه تنها جسم را زير خاك مي برد،‌ بلكه همه چيز موجود را نابود مي كند.
حجت الاسلام راشد يزدي با تاكيد بر اينكه هر موجودي كه اصيل و ريشه دار باشد، مرگ قادر به نابودي آن نيست، خاطرنشان كرد: مردان و زناني كه مخلوقات پاك خدا هستند، مرگ و گذشت زمان قادر به نابودي نام و رسم آنها نيست.
وي با اشاره به اينكه مرگ، امكان نابودي دو دسته از مخلوقات پاك خدا را ندارد،‌ اظهارداشت: گروه نخست علما هستند كه آثار و رسم آنها موجب مي شود كه ياد آنها هميشه باقي بماند و دسته دوم شهدا هستند كه مرگ بر آنها قالب نمي شود و روز شهادت او در واقع روز تولد دوباره اوست و ائمه اطهار نيز در راس شهدا و از كلمات طيبه الهي به شمار مي روند.
در پايان اين مراسم نوراني، مداح اهل بيت حاج مرتضي طاهري به مرثيه سرايي پرداخت و زائران حريم امن الهي بر غربت امام باقر(ع) گريستند.




نظرات کاربران