سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود سرپرست حجاج ایرانی:

 دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود
سرپرست حجاج ایرانی:

دشمنان نگرانند که دین اسلام در دنیا منتشر شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس بعثه ترکیه در مکه مکرمه از اسلام بعنوان دینی جامع و کامل یاد کرد و گفت: دشمنان نگرانند این دین جامع در دنیا منتشر شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در ديدار رئيس بعثه تركيه و هيئت همراه ، مفاد توافقنامه امضا شده با وزيرحج عربستان و پذيرش درخواست هاي ايران از طرف كشور ميزبان را زمينه ساز حضور زائران ايراني در حج امسال دانست و گفت : حفظ عزت ، كرامت و امنيت حجاج ايراني از اولويت هاي اصلي ما بود.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از صدور ويزاي الكترونيكي ، حضور ده نفر ازماموران كنسولي براي خدمت به حجاج ايراني و پذيرش پرداخت ديه شهداي مسجد الحرام بعنوان برخي از توافقات صورت گرفته با طرف سعودي ياد كرد و افزود: در قضيه شهداي منا هم مستندات خود را ارائه كرديم كه درحال بررسي است و اميدواريم به نتيجه برسد.
دراين ديداراكرم كلش سرپرست سازمان ديانت و رئيس بعثه حج تركيه نيز با ابراز خوشحالي از حضور ايرانيان در مراسم حج امسال و ملاقات با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر و هيئت همراه اظهار داشت: اجتماع مسلمانان در مكه مي تواند تاثيرات خوبي داشته باشد.
رئيس بعثه حج تركيه با اشاره به اينكه درموسم حج علي رغم تفاوت هاي نژادي و مذهبي تابلويي از وحدت وبرادري به نمايش گذاشته مي شود، افزود: بدليل عدم حضور شما اين تابلو ناقص بود ولي با حضور زائران ايراني درحج امسال خوشبختانه اين تابلو كامل شد.
بر پايه اين گزارش دوطرف همچنين موسم حج را فرصت مناسبي براي ديدارهاي دو جانبه و چند جانبه و نزديكي هرچه بيشتر مسلمانان توصيف كردند و نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت تاكيد كرد: درمكه مكرمه اخوت ، برادري ، وحدت وهمبستگي اسلامي بايد محور باشد و از اين فرصت مي توان به خوبي استفاده كرد.
سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه نبايد مسايل فرقه اي و قومي درحج مطرح شود، تصريح كرد: ما اعلام كرده ايم كه امنيت مكه ومدينه را امنيت خودمان مي دانيم وطرح مسايل ملي وفرقه اي در حج را رد مي كنيم.
اميرالحاج ايران جنايت هاي تروريست ها دركشورهاي مختلف از جمله عراق و تركيه را يادآور شد و با اشاره به اينكه فتنه ها درمنطقه درحال خاتمه يافتن است، افزود: با شكست هاي پي در پي تروريست ها، الحمدالله آرامش در منطقه در حال شكل گرفتن است.
درادامه اين ديداراكرم كلش و حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكراز ايران و تركيه بعنوان دو كشور مهم درحل مسايل منطقه و مشكلات جهان اسلام ياد كردند و نماينده ولي فقيه تاكيد كرد: ما و شما معتقديم امروز تروريزم بزرگترين خطر براي بشريت است، لذا دست در دست هم مي توانيم گام هاي بلندي براي صلح منطقه اي و بين المللي برداريم.
رئيس سازمان ديانت تركيه نيزبا اشاره به اقداماتي كه عليه مسلمانان درنقاط مختلف دنيا مي گيرد، افزود: با همكاري هم مي توانيم به تهاجمات فكري پاسخ دهيم.
وي با اشاره به ترويج اسلام هراسي در غرب تصريح كرد: براي مقابله با اين تفكر بايد دركنار هم قرار گيريم وصفو ف مان را فشرده تر كنيم ، غرب در ترويج اين تفكر تفاوتي ميان كشورهاي اسلامي قائل نيست و همه را هدف قرار داده است.
سرپرست حجاج ايراني هم بر لزوم شناساندن زيبايي هاي اسلام به مردم دنيا تاكيد كرد و گفت: اسلام دين جامع و كاملي است و دشمنان نگرانند و دوست ندارند اين دين جامع در دنيا منتشر شود.
وي افزود: اگر مي خواهيم عزت ازدست رفته مسلمانان به آنها بازگردد بايد دشمني ها را كنار بگذاريم و دست دردست هم و همكاري صميمانه براي معرفي اسلام به دنيا تلاش كنيم.
اميرالحاج ايران با بيان اينكه براي توسعه همكاري در حوزه حج آمادگي داريم، گفت: ارتباط بعثه هاي دو كشور ايران و تركيه ارتباط مستحكمي است وما ازتبادل تجربيات در حوزه حج استقبال مي كنيم.
اين گزارش حاكيست درپايان اين ديدار روساي بعثه هاي ايران و تركيه درباره نحوه اعزام زائران كشور متبوع خود به حج ، تعداد آن و ميانگبن سني زائران تبادل نظر كردند و از خداوند متعال حجي مقبول را براي همه زائران به ويژه حجاج تركيه اي و ايراني مسئلت نمودند.




نظرات کاربران