عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد    اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس

عملیات انتقال زایران ایرانی از مکه به عرفات آغاز شد اعزام 86 هزار و 300 زایر با 600 دستگاه اتوبوس

نخستین گروه از زایران ایرانی ؛ بعدازظهر چهارشنبه از مکه مکرمه عازم سرزمین عرفات شدند .

نخستين گروه از زايران ايراني ؛ بعدازظهر چهارشنبه از مكه مكرمه عازم سرزمين عرفات شدند .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ عمليات نقل و انتقال 86 هزار و 300 نفر از زايران كشورمان با حدود 600 دستگاه اتوبوس از شهر مكه به سرزمين عرفات تا پايان چهارشنبه شب ادامه خواهد يافت.
براساس برنامه زمانبندي اعلام شده ؛ زايران كشورمان پس از انتقال به عرفات ؛ در چادرهاي اختصاص يافته به زايران ايراني مستقر خواهند شد و شب را در اين وادي مقدس بيتوته مي كنند.
وسعت برخي چادرها تا 400 متر مربع اعلام شده است و در هر چادر چند كاروان از كشورمان حضور خواهند داشت.
زايران كشورمان ؛ روز پنجشنبه را در سرزمين عرفات بسر خواهند برد و با دعا و مناجات به درگاه خداوند متعال جان و روح خويش را پالايش مي كنند و اوج اين بندگي را مي توان در دعاي پرفيض و روحبخش عرفه به نظاره نشست.
حجت الاسلام و المسليمن قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان پيش از اين اعلام كرده بود كه مراسم دعاي عرفه ساعت 15 به وقت محلي ( 16:30 به وقت تهران)‌ از سوي بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي شود .
زايران ايراني بيت الله الحرام ؛ پنجشنبه شب پس از برگزاري نمازجماعت و قرائت دعاي كميل ؛ سرزمين عرفات را به قصد بيتوته در مشعر ترك خواهند كرد و شب جمعه را در مزدلفه بسر برده و پس از طلوع فجر؛ عازم سرزمين منا خواهند شد.
براساس برنامه ريزي هاي انجام شده ؛ زايران درصبح جمعه در بدو ورود به سرزمين منا ؛ ابتدا در چادرهاي منا مستقر شده و پس از استراحت و صرف صبحانه ؛ براي شركت در مراسم رمي جمرات كه از ساعت 10:30 براي كاروان هاي ايراني برنامه ريزي شده ؛ عازم جمرات خواهند شد.
گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه حاكيست ؛ امسال تدابير و برنامه ريزي دقيقي براي ايام تشريق صورت گرفته است و همه كاروان ها ملزم به رعايت دقيق دستورالعمل هاي ابلاغي شده اند.
زايران ايراني پس از رمي جمرات و قرباني و تقصير ( حلق براي مردان ) روزهاي يازدهم و دوازدهم ذي الحجه را در منا خواهند بود و به مناجات و دعا و نيايش با پروردگار متعال خواهند پرداخت.
زايران درروز دوازدهم ذي الحجه پس از پايان مناسك ايام تشريق ؛ به مكه بازخواهند گشت و با انجام طواف نسا و نماز پشت مقام ابراهيم (ع) ؛ به مناسك حج ابراهيمي پايان خواهند داد.


| شناسه مطلب: 70259




مكه زايران عرفات حج



نظرات کاربران