عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد

عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا تا ساعتی دیگر پایان می یابد

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه گفت: عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان که از صبح امروز به منا آغاز شده است، تا ساعتی دیگر به پایان می رسد.

حميدرضا محمدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه،‌ افزود: از آغاز عمليات انتقال حدود 15 هزار زائر اهل سنت تاكنون، يك منطقه به طور كامل تخليه شده و دو منطقه ديگر حدود 10 تا 15 درصد از زائران باقي مانده اند كه تقريبا تا يك ساعت ديگر انتقال آنها به پايان مي رسد.
وي با اشاره به اينكه عمليات انتقال حدود 70هزار زائر باقيمانده كه امروز راهي سرزمين عرفات خواهند شد، از ساعت 15:30 به وقت محلي آغاز مي شود، گفت: راهنماياني كه در اتوبوس هاي زائران براي انتقال به عرفات مستقر مي شوند به پاركينگ عرفات اعزام شدند تا پس از تحويل اتوبوس ها براي انتقال زائران راهي هتل ها شوند.
مسئول نقل ترددي و بين شهري ستاد مكه ادامه داد: گروه هاي اول اتوبوس ها براي انتقال زائران به مناطق دورتر يعني مناطقع 4 و 5 اعزام مي شوند و به همين ترتيب مناطق 3 و منطقه يك و دو در ادامه تخليه خواهد شد.
محمدي با بيان اينكه در عمليات انتقال زائران به عرفات ابتدا بانوان زائر با اتوبوس هاي مكيف (سقف دار) منتقل مي شوند،‌ افزود: در ادامه كار انتقال زائران،‌ با غروب آفتاب عمليات انتقال آقايان آغاز مي شود كه مشكلي به لحاظ شرعي به وجود نيايد. البته 40 دستگاه اتوبوس مكشوف(بدون سقف) هم همزمان براي انتقال وارد خط و در هتل هاي بزرگ از آن براي انتقال استفاده مي شود.
انتقال زائران ايراني به عرفات تا ساعات پاياني امشب ادامه خواهد يافت تا روز پنجشنبه آنان در سرزمين عرفات نواي دلنشين دعاي عرفه را زمزمه كنند.


| شناسه مطلب: 70263




زائران عرفات حج 96



مطالب مرتبط

نظرات کاربران