تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد تار زنی که چهل مجتهد  تربیت کرد

تار زنی که چهل مجتهد تربیت کرد

حجت الاسلام رنجبر نمونه ای از بازیافت قالب درونی و تبدیل و تحول درونی افراد را نام برد و گفت: جهانگیرخان قشقایی تار زنی بود که برای تعمیر تارش به اصفهان آمد و در برخورد با یک عارف و توصیه او براینکه تار عقلش را درست کند وارد مدرسه صدر اصفهان شد و در کنار عارفان این مدرسه رشد کرد و به جایی رسید که چهل مجتهد تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت‌الاسلام محمد رنجبر در جمع زائران ايراني در سرداب حرم حضرت ابالفضل العباس (ع) سبك زندگي انسانها را همان قالب هاي ساخت انسان عنوان كرد و گفت: برخي از سبك هاي زندگي انسان را تبديل به زباله دان و برخي از سبك هاي زندگي انسان را تبديل به گلدان مي كند .
اين سخنران و كارشناس مذهبي رسانه ملي با تاكيد براينكه قرآن براي نشان دادن سبك زندگي انسان نازل شده است، تصريح كرد: براي اينكه بدانيد وجود شما چه قالبي را به خود گرفته است و زباله ها را به خود جذب مي كند يا گلها را؛ بايد ببينيم كه در سر شما چه چيز موج مي زند و مطمئنا آنها كه به زيارت عتبات مشرف شده اند هرچند ممكن است كه برگ هاي زردي در گل هاي وجودشان باشد ولي به صرف دعوت از سوي امام معصوم براي اين سفر نشان مي دهد كه همگي گلهايي هستند كه بايد خود را پرورش دهند.
حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به يافته هاي محققان پرورش گل و گياه مبني بر لزوم جداسازي برگ هاي زرد از ساقه گل ها براي رشد سريعتر برگ هاي تازه آنها اضافه كرد: توصيه ائمه ما هم همين است كه براي رشد بيشتر و بهتر بايد بدها را از كنار خود قيچي كنيم و نگران اين نباشيم كه شلوغي اطرافمان تبديل به خلوتي مي شود بلكه بايد اينگونه نگاه كنيم كه با زدودن بديها پاكي مي ماند.
حجت‌الاسلام رنجبر با بيان آيه شريفه 26 سوره نور كه مي فرمايد الْخَبيثاتُ لِلْخَبيثينَ وَ الْخَبيثُونَ لِلْخَبيثاتِ وَ الطَّيِّباتُ لِلطَّيِّبينَ وَ الطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّباتِ خاطرنشان كرد: آنچه خداوند در اين آيه وعده داده اشاره به اين معناست كه اگر ما سبك زندگي خود را پاك نكنيم ناپاكي ها به سمت ما مي آيند اما اگر بالعكس ما خود را پاك كنيم بهترين ها نصيب ما مي شود.
وي با درخواست از همه زائران براي استفاده از فرصت حضور در كنار حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس و امام حسين (عليهم السلام) براي يك عهد و پيمان سرنوشت ساز گفت: از همين الان كه اين صحبت را مي شنويد عهد كنيد كه اطرافيان بد و دوستان ناپاك را مانند برگ زردي كه در كنار گل سبب زردي و از بين رفتن شادابي گلهاي ديگر مي شود جداكنيد و دور بريزيد و در اين مسير از ائمه معصومين هم كمك بخواهيد.
اين سخنران و كارشناس مذهبي رسانه ملي تاكيد كرد: اگر موفق شديد و گلدان وجودي خود را رشد داديد مغرور نشويد.
وي به داستان بلعم باعورا در قرآن اشاره كرد و گفت: بلعم باعورايي كه مستجاب الدعوه بود كارش به جايي رسيد كه تعبير قرآن براي وي اينست كه «مثله كمثل الكلب» يعني مثال او مثل سگ است.
حجت الاسلام رنجبر نمونه ديگري از بازيافت قالب دروني و تبديل و تحول دروني افراد را نام برد و افزود: جهانگيرخان قشقايي تار زني بود كه براي تعمير تارش به اصفهان آمد و در برخورد با يك عارف و توصيه او براينكه تار عقلش را درست كند وارد مدرسه صدر اصفهان شد و در كنار عارفان بزرگ اين مدرسه رشد كرد و به جايي رسيد كه چهل مجتهد تربيت كرد كه يكي از آنها آيت الله بروجردي است .
اين سخنران سرداب حضرت ابالفضل العباس ادامه داد: شهيد مدافع حرمي كه از يك اربعين جرقه حضور در سوريه برايش زده شد و بدن خالكوبي شده اش را مي گفت يا خاكش مي كنند و يا پاكش مي كنند از همين دست افراد است و نيز طيب حاج رضايي كه از اوباش زمان پهلوي بود و عاقبت بخير شد، از ديگر نمونه هاي تحول است.
وي تصريح كرد : روز و شب عاشورا در كربلا هم هر دو نمونه وجود داشتند و آنجا كه حضرت سيد الشهدا روشنايي خيمه را كم كرد تا سطل هاي زباله از ميان گلدان هاي گل ياران حسيني خارج شوند و صبح عاشورا كه فرياد هل من ناصر برآورد تا سطل هاي زباله لشگريان عمر سعد و يزيد تبديل به گلدان هاي خوشبوي ياران آنحضرت شوند.
حجت الاسلام رنجبر در ادامه توصيه اي هم به زائران عتبات عاليات با اين بيت حافظ كرد «كه دستت نمي رسد كه بچيني گلي ز شاخ / باري به گلبن ايشان گياه باش» .
درپايان اين مراسم ، حاج محمد رضا غلامرضا زاده به روضه خواني و مديحه سرايي پرداخت.


| شناسه مطلب: 70351







نظرات کاربران