تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند

تیرهای الهی فقط بهترین ها را شکار می کند

حجت‌الاسلام رنجبر با تاکید براینکه هیچگاه یک شکارچی تیرهای خود را برای هر شکاری خرج نمی کند، تصریح کرد: شکارچی آهو شکار می کند نه کرکس چراکه آهو جاذبه و قدر و قیمتی دارد و خدا هم تیرهایش را خرج کسانی می کند که مورد عنایت ویژه اش باشند.

حجت‌الاسلام محمد رنجبر در جمع زائران حسيني در صحن و سراي امام حسين عليه‌السلام با بيان اينكه خداوند هم تير، هم تور و هم تار دارد و با اين وسايل انسانها را هدايت مي كند، به تشريح هريك از اين وسايل قرب الهي پرداخت و گفت: تير خدا همان بلاها و رنج ها و تلخي هايي است كه ما اسم آن را مصيبت مي گذاريم.
وي با تاكيد براينكه هيچگاه يك شكارچي تيرهاي خود را براي هر شكاري خرج نمي كند، تصريح كرد: شكارچي آهو شكار مي كند نه كركس چراكه آهو جاذبه و قدر و قيمتي دارد و خدا هم تيرهايش را خرج كساني مي كند كه مورد عنايت ويژه اش باشند.
سخنران و كارشناس رسانه ملي با بيان مثال قرار دادن برگ چاي در آب جوش به جاي آب سرد براي آماده شدن و بروز استعداد چاي در رنگ و طعم و مزه، خاطرنشان كرد: استعداد هاي انسان هم مانند آن برگ چاي و دانه اي كه بايد زير فشار خاك باشد تا جوانه و ريشه بزند، تنها در زيربار مشكلات و سختي هاست كه بروز و ظهور پيدا مي كند.
وي الماس را حاصل سوختن و تحت فشار قرار گرفتن ذغال سنگ در معدن عنوان كرد و گفت: اين راز گرفتاري اوليا خداوند در همين است و اگر مي بينيم كه سيدالشهدا عليه‌السلام به اين حوادث سخت و سنگين مبتلا مي شود به دليل آنست كه بايد استعداد هاي بي شمار معنوي آن حضرت آشكار شود و مردم ايشان را به عنوان يك پيشوا بپذيرند.
وي در ادامه تشبيه ديگري بكار برد و گفت: طلا را در دو صورت در كوره مي اندازند يكي آنكه طلا فروش بخواهد طلايي را بخرد و ديگري آنكه مردم بخواهند طلايي را بفروشند، خدا هم ما را مبتلا مي كند. سيد الشهدا تا به همه بفهماند كه طلاي سيدالشهدا عليه‌السلام تمام و كمال است و عيار آن چه بالاست و ما را هم مي سنجد تا بفهماند كه ما هم آن طلاي خالصي كه برخي فكر مي كنند نيستيم.
حجت‌الاسلام رنجبر با تاكيد براينكه در برابر بلاها نبايد بي تفاوت باشيم و آنها را بايد به بهترين نحو دفع كنيم، گفت: تنها در بلاها اين نكته همواره بايد مد نظرمان باشد كه اين بلاها تيرهاي خداست و خداوند با اين بلاها براي ما جلوه مي كند.
وي تور خدا را اهل‌بيت عليهم‌السلام عنوان كرد و افزود: اينكه مي بينيم برخي به واسطه اميرالمومنين و برخي با تور امام رضا عليه‌السلام به قرب الهي مي رسند و به قول معروف آنها را امام رضايي مي نامند، نشانه همين وسيله قرب الهي است.
حجت‌الاسلام رنجبر ادامه داد: تور امام حسين عليه‌السلام بزرگترين و وسيع ترين تور است كه همه را هم در خود جاي مي دهد به همين خاطر از هر قشري و گروهي مي توان در اين تور يافت.
سخنران مراسم صبحگاهي حرم امام حسين عليه‌السلام تار خداوند براي قرب خودش را نواي ملكوتي قرآن بيان كرد و اظهار داشت: خيلي ها به واسطه نغمات الهي و ترانه آسماني قران كريم به سمت خداوند جذب مي شوند و البته هم آنها كه به اين تار الهي چنگ مي زنند به آرامش حقيقي دست مي يابند و چه زيبا فصيح الزمان شيرازي مي گويد كه همه خوشدل اينكه مطرب بزند به تار چنگي/ من از آن خوشم كه چنگي بزنم به تار مويي.
حجت الاسلام رنجبر با اشاره به آيه 115 سوره آل عمران كه فرمود:«وَمَا يَفْعَلُواْ مِنْ خَيْرٍ فَلَن يُكْفَرُوهُ وَٱللَّهُ عَلِيمٌ بالْمُتَّقِينَ» گفت: خداوند مي فرمايد كه هيچ كار خيري از سوي خدا مورد ناسپاسي قرار نمي گيرد لذا اگر خدمتي به خلق خدا كرديد و ناديده گرفتند،‌خدا را شاكر باشيد كه سپاسگذاري نكردند زيرا خداوند جبار يعني بسيار جبران كننده است در حالي كه اگر مردم سپاسگذاري مي كردند مانند شمعي بود كه در شب تار كوير روشن مي شود و سبب نديدن ستاره هاي زيباي آسمان مي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران