انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران

انتقال 26 بیمار با اولین پرواز حج به ایران

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از انتقال 26 زائر بیمار بستری در مراکز درمانی ایرانی وسعودی با اولین پروازحج از فرودگاه جده به تهران خبر داد.

دكتر پير حسن كوليوند در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه گفت: همراه اين بيماران تيم پزشكي مجرب اعزام شد تا در مسير انتقال به فرودگاه جده و پرواز نيز ازآنان مراقبت لازم بعمل آيد.
معاون مركز پزشكي حج وزيارت همچنين گفت: قرار است 20 بيمار ديگر نيز از طريق فرودگاه جده به فرودگاه امام خميني منتقل شوند و ادامه درمان اين بيماران در بيمارستان هاي كشورمان انجام خواهد شد.
دكتر كوليوند ادامه داد : هم اكنون 40 زائربستري هستند كه 18 نفر آنان در بيمارستان هاي سعودي تحت درمان قرار دارند.
وي همچنين از مراجعه 6954 بيماربه بيمارستان صحرايي و 40 هزار نفر به 85 مجموعه در منا خبر داد و افزود: در عرفات نيز 1945 زائر در بيمارستان و 10 هزار نفر در مجموعه ها تحت درمان قرار گرفتند .
وي اضافه كرد: خوشبختانه با آموزش هاي ارائه شده به زائران و اقدامات پيشگيرانه اي كه انجام شد همه افرادي كه در عرفات ومنا به علت گرمازدگي به مراكز درماني مراجعه كرده بودند درمان و تنها دو نفر در ICU بستري شدند كه پس از درمان مرخص و به كاروان خود بازگشتند.
گفتني است در حج 96 تاكنون 13 زائر كه اكثر آنها كهنسال بودند بدليل ايست قلبي جان باختند.




نظرات کاربران