امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید

امام هادی فرمودند خدا را برای خود حفظ کنید تا خودتان حفظ شوید

حجت الاسلام رنجبر به مناسبت ولادت مسعود امام هادی علیه السلام روایتی را از دهمین اختر آسمان امامت و ولایت را خواند و گفت: امام هادی به فتح فرمودند که «من اتق الله یتقی» و با توجه به اینکه تقوا از ریشه وقایه به معنی نگه داشتن و اتقوا الله یعنی خدا را برای خودتان حفظ کنید و از دست ندهید که هیچ چیز جای آن را پر نمی کند مثل اینکه نور و یا آب را از ماهی بگیرید نمی تواند زنده باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت‌الاسلام رنجبر در شب ميلاد مسعود حضرت امام هادي عليه السلام در سرداب حرم حضرت ابالفضل العباس در جمع زائران كربلا و عتبات عاليات با بيان اين شعر از مولوي كه «گر اناري مي خري خندان بخر// تا دهد خنده از دانه خبر/// اي مبارك خنده‌اش كو از دهان/ مي‌نمايد دل چو در از درج جان » گفت اناري كه ترك دارد و به قول معروف خندان است انسان را فريب نمي دهد و انسان مي داند كه چه چيزي را مي خري هرچند در بازار اين نوع انار قيمتش كمتر است.
وي مثال انسان ها را مانند همان انار دانست كه ممكن است ظاهري فريبنده داشته باشند ولي درونشان خشك و يا ترش ويا خراب و غير قابل استفاده داشته باشند كه حتي برخي از اين افراد در اين دنيا هم شناخته نمي شوند و در قيامت صداي دوستانشان در مي آيد كه اي كاش فلاني را به عنوان دوست خود انتخاب نكرده بودم زبيرا آنچه مي نمود نبود.
حجت‌الاسلام رنجبر ادامه داد: ولي انسانهاي اهل دل و اوليا خدا مانند انار خندان هستند كه گرچه در بازار دنيا پرستان قيمتي ندارند ولي انسان را ارتقا مي دهند و به فرموده اميرمومنان به فرزندش كه با خوبان بنشين تا تو هم خوب شوي.
سخنران و كارشناس رسانه ملي با بيان ادامه شعر مثنوي مولانا كه مي گويد: « نار خندان باغ را خندان كند//صحبت مردانت از مردان كند///گر تو سنگ صخره و مرمر شوي//چون به صاحب دل رسي گوهر شوي» افزود: اگر انسان بي ارزشي باشي و در كنار آنها بنشيني كيمياگري مي كنند و مس وجود تو را تبديل به طلا مي كنند و اگر مي خواهي مهري را در دل خود جاي دهي مهر اوليا را جاي بده چون اگر كسي عاشق شد تابع مي شود و تابع همرنگ مي شود.
حجت الاسلام رنجبر به مناسبت ولادت مسعود امام هادي عليه السلام روايتي را از دهمين اختر آسمان امامت و ولايت كه به فتح ابن خاقان گرگاني ديكته شده بود را خواند و تبيين كرد: امام هادي به فتح فرمودند كه «من اتق الله يتقي» و با توجه به اينكه تقوا از ريشه وقايه به معني نگه داشتن و اتقوا الله يعني خدا را براي خودتان حفظ كنيد و از دست ندهيد كه هيچ چيز جاي آن را پر نمي كند مثل اينكه نور و يا آب را از ماهي بگيريد نمي تواند زنده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه خدا به راحتي با يك دروغ و يا غيبت از ما دور مي شود، گفت: اينكه امام هادي فرمودند خدا را براي خودتان حفظ كنيد تا خودتان حفظ شويد زيرا تقوا به فرموده قرآن مثال لباس دارد كه اگر لباس را از پارگي و فرسوده شدن حفظ كرديد آنگاه لباس هم شما را در برابر سرما و گرما و نا زيبايي ها حفظ مي كند.
حجت الاسلام رنجبر به ادامه روايت اشاره كرد كه امام هادي فرمودند«و من اطاع الله يطاع» يعني اگر خدا را اطاعت كنيد همه از او اطاعت مي كنند، به داستاني از سعدي اشاره كرد كه فردي پلنگ سوار بود وقتي از او پرسيدند كه چطور شده كه توسوار پلنگ مي شود و مار در دست مي گيري گفت: گفت ار پلنگم زبون است و مار//وگر پيل و كركس، شگفتي مدار////تو هم گردن از حكم داور مپيچ/كه گردن نپيچد ز حكم تو هيچ» يعني اگر از خدا سرپيچيني نكني اين اموري كه مي بيني چيزي نيست.
حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: در ادامه آن روايت فرمود اگر كسي خداوند را به خشم بياورد خداوند يك روزي همه خلايق را براي او به خشم مي آورد و عليه او مي شوراند.
وي خطاب به خواهران گفت: اگر حجابتان را كمرنگ كنيد خدا را به خشم آورده و روزي همه خلايق بر عليه او خشمگين مي شوند.
سخنران و كارشناس رسانه ملي همچنين خطاب به مردان گفت: خداوند نسبت به دو ظلم زود به خشم مي آيد اول ظلم به همسر و دوم ظلم به فرزند است كه موجب خشم و خشم و خشم خدا منجر به خشم ديگران مي شود. وي با بيان اينكه مال و آبروي مردم را دست آويز كردن را موجب خشم خداوند مي شود، گفت: خداوند دو سوره را با ويل آغاز مي كند كه يكي مربوط به كمفروشان است و ديگري براي لطمه زدن به آبروي مردم است.
حجت الاسلام رنجبر با اشاره اينكه همه ممكن است فرعون باشند و البته هركدام مصرشان ممكن است كوچكتر يا بزرگتر باشد لذا بايد همه در هر جايي باشيم چه كوچك و چه بزرگ چه كم و چه زياد تلاش كنيم كه از كمفروشان نباشيم.
وي در ادامه به روايت از امام صادق(ع) عليه السلام اشاره كرد كه هركس عيب ديگران را دنبال نكند نه اينكه آن را افشا كند، خداوند عيوب او را برملا خواهد كرد، گفت: در روايت ديگري داريم كه اگر كسي آبروي كسي را ببرد آبرويش مي رود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران