ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست

ویژگی اعمال وارده برای غدیر چیست

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی ویژگی اعمال روز عید غدیر را شادی آفرینی عنوان کرد که می توان در کمک به همنوعان، عقد اخوت و اطعام و صدقه تبلور آن را مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي در جمع زائران حرم حسيني با تبريك ايام غدير خم اظهار داشت: اين ايام در طول تاريخ، استثنايي است و ماه ذي الحجه با همه مناسبت هايي كه به نوعي با امامت و ولايت در ارتباط است در مهمترين مناسبت يعني غدير خم كه ابلاغ فرمان خدا براي جانشيني اميرالمومنين است، به اوج مي رسد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا به مناسبت هاي ماه ذي الحجه اشاره كرد و گفت: اعطاي انگشتر به سائل در حال ركوع توسط امير مومنان ، اعطاي فدك از سوي رسول خدا به به حضرت زهرا سلام‌الله عليها، نزول سوره هل اتي در شأن اهل‌بيت عليهم‌السلام و غدير از جمله مناسبت هاي اين ماه است.
وي با تاكيد براينكه هيچ عيدي بالاتر از عيد غدير نيست گفت: بدون استثنا همه انبيا از آدم تا خاتم اين عيد بزرگ را جشن گرفته اند .
حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي با بيان روايتي از امام صادق (ع) در مورد عيد غدير گفت: شخصي از ايشان سئوال كرد كه آيا بالاتر از عيد فطر، قربان، جمعه و عرفه هم داريم كه آن حضرت در پاسخ به آن شخص فرمودند : بله روزي با فضيلت تر عظيم تر و شريف تر هم وجود دارد كه آن روز عيد غدير است و خداوند دين را در آن روز تكميل كرد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري معظم رهبري در كربلا با تاكيد براينكه پيامبر فقط ابلاغ كننده دستور خداوند بود، گفت: يك مرد عرب بعد از حج خدمت پيامبر رسيد و سئوالاتي را از ايشان پرسيد و بعد از گرفتن جواب هايش در مورد غدير از پيامبر پرسيد كه آيا به دليل اينكه علي از نزديكان شما بود ، او را انتخاب كرديد و يا اينكه امر الهي بود كه او را معرفي كنيد؟ و پيامبر پاسخ داد كه اين امر يك امر الهي بود.
وي با اشاره به برخي اعمال وارده براي روز عيد غذير تصريح كرد: اطعام دادن به مومنين، صدقه، روزه، لباس نو پوشيدن و لباس نوپوشاندن عقد اخوت و شادكردن مومنان و خواندن عبارت الحمدلله الذي جعلنا من المتمسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه المعصومين در اين روز وارد شده است.
حجت الاسلام و المسلمين بهجتي با تاكيد براينكه بعثت نهال اسلام را پديد آورد، تصريح كرد: اين نهال در غدير خم كاشته شد و در عاشورا آبياري شد تا ميوه آن در زمان مهدويت كام جهانيان را بيش از پيش شيرين كند.




نظرات کاربران