درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره

درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از حج و عمره

براساس یک گزارش اقتصادی غیررسمی، درآمدهای حکومت سعودی از حج و عمره به حدود 12 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، براساس يك گزارش اقتصادي غيررسمي، درآمدهاي عربستان از حج و عمره به حدود 12 ميليارد دلار رسيده است و حكومت سعودي كه همه ساله درآمد هنگفتي در زمينه حج و عمره كسب مي كند، در نظر دارد تعداد حجاج را تقريبا به سه برابر افزايش دهد.
حج و عمره منبع ،« پي، ام، اي ريسرچ » بر اساس گزارش يك موسسه پژوهشي اقتصادي در انگليس موسوم به درآمد هنگفتي براي عربستان قلمداد مي شود و پايه و اساس طرحي براي حمايت از بخش گردشگري درعربستان در چارچوب برنامه اصلاح اقتصادي قرار دارد كه محمد بن سلمان وليعهد سعودي ارائه كرده است.
به گزارش مشرق، اين گزارش مي افزايد حجاج خارجي بيشتر بخش 20 ميليون مسافر خارجي را تشكيل مي دهند كه همه ساله براي كار و بازرگاني و همچنين حج و عمره به عربستان سفر مي كنند.
در موسم حج امسال، حدود دو ميليون و 400 هزار نفر براي اداي فريضه حج به عربستان رفتند كه در مقايسه با سال گذشته كه يك ميليون و 900 هزار نفر بود، نيم ميليون نفر افزايش يافته است. در سال گذشته همچنين هفت ميليون و 500 هزار نفر عمره به جا آوردند.
هدف مسئولان سعودي افزايش تعداد عمره گزاران به 15 ميليون نفر و حجاج به پنج ميليون نفر تا سال 2020 ميلادي است و البته اميدوار هستند كه تعداد عمره گزاران را در سال 2030 ميلادي به 30 ميليون نفر برسانند.
بر اساس گزارش الخليج الجديد، ماهر جمال رئيس اتاق تجاري و صنعتي مكه مكرمه گفته بود حجم هزينه هاي حجاج داخل و خارج در سال جاري، حدود 26 ميليارد ريال سعودي(حدود هفت ميليارد دلار) بوده است كه در مقايسه با 14 ميليارد ريال(حدود چهار ميليارد دلار) سال گذشته، افزايش نشان مي دهد.
به گفته وي، علت اين افزايش درآمد به افزايش 20 درصدي تعداد حجاج در موسم حج امسال برمي گردد.
جمال ابراز اميدواري كرده است كه عربستان تا سال 2030 ميلادي، تعداد حجاج را به 6 ميليون نفر و عمره گزاران را به 30 ميليون نفر افزايش دهد.
خاطر نشان مي شود تعداد حجاج موسم حج امسال دو ميليون و 350 هزار نفر بود كه يك ميليون و 750 هزار نفراز خارج عربستان و 168 مليت بودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران