کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است

کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است

امام جمعه خمین گفت: خدمت به آستان اهل بیت(ع) توفیق بزرگی است که خداوند به بندگان خاص خود ارزانی می دارد و کمک به بازسازی عتبات عالیات راهی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است.

به گزارش پابگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري شبستان از اراك، حجت الاسلام سيدعلي حسيني امام جمعه خمين در جلسه هماهنگي هيات امناي ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان خمين كه امروز(۲۱شهريور) در محل دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به ولادت امام موسي كاظم (ع) و سختي ها و رنج هايي كه آن حضرت در دوران زندگي تحمل كردند اظهار داشت: ائمه اطهار در طول دوران زندگي وامامت خود سختي هايي فراواني را تحمل كردند تا دين خدا آسيب نبيند و بطور كامل به دست ما برسد و ما نيز در اين برهه حساس بايد دين خود را به ائمه ادا كنيم و در جهت حفظ اسلام ودين خدا تلاش كنيم.
حجت الاسلام حسيني با اشاره به هجمه هاي فرهنگي دشمنان اسلام به جوانان از طرق مختلف بويژه فضاهاي مجازي افزود: يكي از راه هاي نجات جوانان و بيمه كردن آنها در مقابل هجمه هاي فرهنگي دشمنان تقويت بنيه اعتقادي آنها و آشنا كردن جوانان با اهل بيت عصمت وطهارت (ع) است. وي اظهار كرد:‌ خدمتگزاري به آستان اهل بيت(ع) توفيق بزرگي است كه خداوند به بندگان خاص خود ارزاني مي دارد و كمك به بازسازي عتبات عاليات راهي براي رسيدن انسان به كمال معنوي و سعادت اخروي است. در ادامه اين جلسه سيد مهدي ساداتي فرماندار شهرستان خمين نيز ضمن تاكيد بر اهميت جايگاه اماكن مقدس عتبات عاليات و نقش معنوي آن در بين مسلمانان و بويژه شيعيان، علاقه و اشتياق ملت ايران به عتبات عاليات را ناشي از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت دانست.
وي در ادامه كار ستاد باز سازي عتبات عاليات را حركتي در تداوم حركت انبياء و اولياء دانست و ابراز اميدواري كرد كه با هماهنگي و مشاركت مردمي و عزم ملي كه شعار سال نيز هست بسترهاي لازم براي كمك بيشتر به اين ستاد فراهم شود.
ساداتي ضمن تقدير از اعضاي هيات امناي ستاد بازسازي عتبات عاليات و مردم شهرستان در كمك به بازسازي عتبات افزود: علي رغم خشكسالي هاي پي در پي و كاهش درآمد مردم و به ويژه كشاورزان شهرستان، كمك هاي جمع آوري شده جهت بازسازي عتبات عاليات در شهرستان بسيار قابل توجه است كه اين امر نشان از ارادت و اخلاص مردم به ائمه اطهار (ع) دارد.
فرماندار شهرستان خمين استقرار تعداد 2 موكب از شهرستان خمين در كربلا در روز اربعين را از دستاوردهاي مهم ستاد عتبات عاليات شهرستان دانست و افزود: همه بسترهاي لازم براي استقبال از زائرين اباعبدالله الحسين جهت حضور در پياده روي عظيم اربعين در شهرستان خمين فراهم است. همچنين حيدر خسروي، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان خمين در اين جلسه با بيان اينكه در سال گذشته بالغ بر 150 ميليون تومان كمك نقدي جهت بازسازي عتبات در شهرستان خمين جمع آوري شد گفت‌: اين شهرستان رتبه اول استان در بحث جمع آوري كمك جهت باسازي عتبات عاليات را كسب كرده است.
وي افزود: در حال حاضر سه پروژه مهم ترفيع گنبد اباعبدالله الحسين (ع)، توسعه حرم علوي و ساخت صحن حضرت زهرا (س) و طرح ساخت صحن عقيله بني هاشم در عتبات عاليات در حال اجراست كه انتظار مي رود مردم شهرستان خمين مثل گذشته نقش خوبي در اجراي اين پروژه ها ايفا كنند. خسروي در ادامه با اشاره به برنامه هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان در ايام محرم وصفر، جلب مشاركت كاركنان دولت و بويژه معلمان، جلب مشاركت دانش آموزان و بسيجيان در كمك به باسازي عتبات و هم چنين استفاده از ظرفيت مساجد و امامزادگان در ايام محرم وصفر جهت تشويق مردم به كمك به عتبات را از جمله برنامه هاي اين ستاد دانست. وي تصريح كرد: امسال سهم شهرستان خمين براي كمك به عتبات عاليات 200 ميليون تومان است و در ايام اربعين نيز قرار است تعداد 2 موكب از شهرستان خمين جهت خدمت رساني به زائرين اباعبدالله الحسين در كربلا و در محل صحن عقيله بني هاشم مستقر شود.


| شناسه مطلب: 70525




بازسازي عتبات خمين



نظرات کاربران