فروبردن خشم هم از شجاعت است فروبردن خشم هم از شجاعت است فروبردن خشم هم از شجاعت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فروبردن خشم هم از شجاعت است فروبردن خشم هم از شجاعت است فروبردن خشم هم از شجاعت است فروبردن خشم هم از شجاعت است فروبردن خشم هم از شجاعت است

فروبردن خشم هم از شجاعت است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه شجاعت اجتماعی را به فروبردن خشم و غضب معرفی کرد و گفت: شجاع ترین مردم کسی است که جهل مردم را با حلم پاسخ می دهد .

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين رفيعي در جمع زائران حرم حسيني با تاكيد بر ضرورت شناخت عظمت امام به ويژه در اين سفر معنوي گفت: كتاب هاي مناسبي در سطوح مختلف وجود دارد كه مي تواند به ما كمك كند تا باشناخت آن امام همام براي زندگي امروز خود درس بگيريم.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه يكي از صفات بارز امام حسين (ع) را شجاعت عنوان كرد و گفت: شجاعت به معناي مديريت شهوت و غضب با عقل است كه البته هم ذاتي و هم اكتسابي است و مي توان با تكرار و تمرين آن را بدست آورد.
وي با بيان اينكه شجاعت در جنبه هاي نظامي، اخلاقي، اجتماعي و سياسي وجود دارد تصريح كرد: ما بيشتر با شجاعت نظامي آشنا هستيم كه روايات ما امام حسين را شجاع ترين مردم در زمان خود معرفي كرده اند ولي اين شجاعت همه ابعاد را شامل مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين رفيعي با يادآوري رشادت هاي امام حسين در جنگ صفين براي باز كردن راه آب و يا آزاد كردن مال غصب شده اش توسط فرماندار گفت: در ميدان جنگ روز عاشورا امام حسين تمام لشكر را يك نفر مي ديد ولي لشكر عمر سعد هر عضوي از ايشان را يك لشكر مي ديد و ياراي مقابله با ايشان را نداشت.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه شجاعت اخلاقي را به راستگويي دانست و شجاعت اجتماعي را به فروبردن خشم و غضب معرفي كرد و گفت: شجاع ترين مردم كسي است كه جهل مردم را با حلم پاسخ مي دهد.
وي همچنين شجاعت سياسي را دفاع از حق مظلومان خواند و گفت: امام حسين چند سال قبل از واقعه عاشورا در برابر كشته شدن مظلومانه حجر ابن عدي سكوت نكرد و آن راتقبيح نمود.


| شناسه مطلب: 70537




زائران خشم رفيعي



مطالب مرتبط

نظرات کاربران