توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است

توصیه خداوند به ما مسابقه برای بدست آوردن کرامت است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خداوند صفت کرامت دارد، تصریح کرد: انتظار خداوند از بندگان آنست که برای بدست آوردن کرامت های اخلاقی مسابقه بگذارید.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه در جمع زائران حرم حسيني با اشاره اين فراز از زيارت عاشورا كه فاسئل الله الذي اكرم مقامك و اكرمني بك اظهار داشت: يكي از ويژپي هاي امام حسين عليه‌السلام كرامت است كه در اين فراز زيارت عاشورا بر آن تاكيد مي كنيم و مي گوييم كه ما از خدايي طلب مي كنيم كه مقام شما را اكرام كرد .
حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به آيه 18 سوره حج گفت: يكي از صفات خداوند مكرم است و ما در دعاي كميل كه شب هاي جمعه قرائت مي شود خدا را با اين نام صدا مي زنيم و مي گوييم يا كريم و يا رب.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه با بيان اينكه برخي از كلمات را در فارسي نمي توان به خوبي ترجمه كرد، گفت: كرامت ازاين دست كلمات است ولي به طور كلي مي توان گفت كه كريم به كسي گفته مي شود كه خير از او مي بارد و هيچگاه خيرش متوقف نمي شود يا به تعبير دعاي شب هاي جمعه دائم الفضل علي البريه است.
وي با بيان اينكه توصيه بزرگان ديني ما اينست كه فرزندانتان را كريمانه تربيت كنيد، گفت: خداوند كريم كسي است كه طبق دعايي وارده در ماه رجب به هركسي كه طلب كند، اعطا مي كند، اگر كسي چيزي از او زلب نكند هم اعطا مي كند حتي اگر به خدا اعتقادي نداشته باشد .
حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي به اين فرمايش رسول اعظم كه اني بعثت لاتمم مكارم الاخلاق اشاره كرد و گفت: يكي از آيات زيباي قرآن اينست كه خداوند به عدل و احسان و كمك به فقرا امر مي كند و ازفحشا و منكر و ظلم هم نهي مي كند كه به مجموعه اين امر و نهي را مي توان مكارم الاخلاق خواند.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه كرامت را هم براي ذات انسانها و هم به صورت اكتسابي عنوان كرد و گفت: خداوند وقتي انسان را آفريد به او كرامت بخشيد (و لقد كرمنا بني آدم) ولي كرامت اكتسابي با عمل به برخي ويژگي هاي كريمان بدست مي آيد.
حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي به تبيين دو ويژگي كريمان پرداخت و گفت: كريمان قبل از سئوال عطا مي كنند و شكايت خدا را در نزد مردم نمي كنند.


| شناسه مطلب: 70569







نظرات کاربران