نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد

نماینده سرپرست حجاج در مدینه منوره با زائران ایرانی دیدار کرد

نماینده سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره در ادامه برنامه های بازدید خود امروز به دیدار زائرانی از استان های مازندران، ‌خوزستان، گلستان و فارس رفت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج،‌ حجت الاسلام و المسلمين احمد عابدي به همراه جواد شاد معاون ستاد مدينه منوره با حضور در جمع زائران مستقر در هتل «جلنار طيبه» مدينه نحوه ارائه خدمات به زائران را جويا شد.
روزهاي پاياني اين سفرمعنوي براي حجاج ايراني در حال سپري شدن است و در هر ديداري كه مسئولان بعثه و سازمان حج با زائران هم كلام مي شوند، انبوهي از خاطرات شيرين در اين سفر دارند كه هر يك به شكل خاص خود و با زباني ساده بيان مي كنند.
آنچه بيش از هر چيز در ديدار زائران ايراني به چشم مي خورد،‌ ابراز رضايت از انجام اعمال حج تمتع است كه حتي عده اي از آنان اميد تشرف هم نداشتند؛ مثل حاجي آباداني كه امروز به نماينده سرپرست حجاج مي گفت،‌ سال گذشته نوبت حجم بود كه به خاطر شرايط به وجود آمده،‌ توفيق نشد اما امسال با زحمت كارگزاران حج، خوشبختانه اين سفر به خوبي انجام شد، خدا عاقبتتون رو ختم به خير كند كه زمينه آن را فراهم كرديد.
نماينده سرپرست حجاج در حال بيان اين جمله به زائران بود كه دعا كنيد اين سفر معنوي نصيب همه آرزومندان شود كه زائري خوزستاني از ميان جمعيت ضمن تقدير از مقام معظم رهبري گفت برنامه ريزي ظرف سه ماه براي حضور 86 هزار زائر مشتاق ايراني كار ساده اي نبود، تدارك خوب و شايسته اي ديده شد و حجي با عزت انجام داديم.
زائري از استان فارس هم خطاب به حجت الاسلام عابدي گفت اينكه با تمام مشغله هايي كه داريد،‌ سراغ برادرانتان را مي گيريد، واقعا جاي قدرداني دارد؛ همزمان زائر ديگري از استان فارس نزديك شد و گفت كه مي خواهد شعري درباره كعبه بخواند،‌ وقتي خوب به چهره اش نگاه كردم،‌ متوجه شدم پيرمرد عزيز ارسنجاني يعني حاج فرهاد نعمتي است كه در حاشيه ديدارهاي نماينده ولي فقيه در مكه مكرمه نيز اين شعر را براي آقاي قاضي عسكر خواند و يك عكس يادگاري هم گرفت.
شعر پيرمرد تمام نشده بود كه از پشت سر صداي زائري ديگر بلند شد و به لهجه عربي شعري خواند؛ صداي منصور ناصري حاجي آباداني كه بلند شد همه نگاه ها به سمت او برگشت تا پايان شعرش كه در مدح اميرالمومنين(ع) ، حضرت فاطمه(س) و فرزندان پاك آنها بود، با يك صلوات و لبخند زائران همراه شد.
ديدار امروز و در هر گوشه سالن محل حضور زائران، ذهن بازديدكنندگان را معطوف به يك قسمت از خاك پاك ايران مي كرد از شمال تا جنوب، از مازندران و گلستان تا فارس و خوزستان؛ هر كس به لهجه شيرين خود ابراز محبت مي كرد.
بانوان زائر نيز به سهم خود مراتب تقدير و تشكر از خادمان ضيوف الرحمن را ابراز كردند از بانوي مازندراني كه با لهجه شيرين مازني قدرداني كرد تا بانواني از اهل سنت استان گلستان كه فارسي صحبت نكردند و يكي از زائران اهل سنت پيام آنها را براي نماينده سرپرست حجاج قرائت كرد و گفت خواهران شما با زبان تركمني از طرف تمام زائران اهل تسنن تركمن و استان گلستان قدردان زحمات شما و بويژه آقاي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هستند و آرزو دارند اين راه حج كه در برگيرنده عزت و آرامش براي زائران بود، مستدام باشد.
نماينده سرپرست حجاج ايراني در پايان بازديد سري هم به بخش آشپزخانه هتل زد و ضمن خسته نباشيد به خادمان در اين بخش براي آنها آرزوي توفيق در راه خدمت به حجاج كرد.
انتقال زائران ايراني از مكه مكرمه به مدينه منوره كه از 14 شهريور آغاز شده است، تا روز 29 شهريورماه ادامه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران