تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود

تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، حج را رسیدن به توحید ابدی دانست وگفت: قربانی کردن اسماعیل درون یکی از درس های مهم منا است و تفکر حج ابراهیمی در جامعه اسلامی و جامعه مسلمان باید احیا شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله رمضاني، نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري كه در يادواره شهداي منا لنگرود در مسجد جامع اين شهرستان سخن مي گفت، افزود: سفر حج يك نوع سفر الي الله است و انسان در حج واقعي عبوديت و بندگي و اجتناب از طاغوت را نشان مي دهد.
وي با اشاره به 5 نوع رابطه در اسلام ، افزود: رابطه انسان با خدا لازم ترين رابطه براي بشر در جهت رسيدن به آرامش و رابطه انسان با خود نيز براي شناخت بهتر است.
وي رابطه سوم را بيانگر يك نوع مسئوليت دانست و تصريح كرد: را بطه سوم، رابطه انسان و مسئوليت هاي بزرگ است كه زكات به يك معنا تعيين كننده اين نوع رابطه است كه انسان به يك روحيه انفاق و طهارت دروني مي رسد و در عين حال نيز به امر ديگران توجه دارد.
آيت الله رمضاني با تاكيد بر اينكه فقرزدايي يكي از مسئوليت هاي مهم در عرصه مسئوليت هاي جهاني است، خاطرنشان كرد: ثروت دنيا بايد عادلانه توزيع شود كه در غير اين صورت تبعيض، قبيله گرايي، ذلت و خواري، نژادپرستي، فقر و بسياري از مشكلات را براي جامعه بشري بوجود مي آورد.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: حج رابطه چهارم در اسلام است كه آدمي بايد در عرصه بين المللي رابطه خود را تقويت كند و منا هم براي تامين اين رابطه نقش مهمي را ايفا مي كند.
وي ادامه داد: همه انسان ها از همه مليت ها با اختلاف در زبان و تعدد فرهنگ ها در يك جا جمع مي شوند و ذيل يك قاعده براي آموختن درس توحيد مهيا مي شوند.
آيت الله رمضاني، حج را رسيدن به يك توحيد ابدي دانست و اذعان كرد: قرآن براي رسيدن به اين امر دو دستور عبوديت و بندگي و اجتناب از طاغوت را بيان مي كند كه كفر به طاغوت زمينه ايمان به الله را فراهم و حج يك رابطه بين المللي براي اموختن درس توحيد است.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري ، رابطه ولايي را از ديگر رابطه هاي مورد تاكيد در اسلام عنوان و خاطرنشان كرد: رابطه ولايي به ديگر رابطه ها جهت مي دهد و انسان بايد تكليف خود را در اين عرصه مشخص و ولايت حق را بپذيرد.
وي منا را سرزمين آرزوها و خاطره ها دانست و با بيان اينكه داستان سرزمين منا در طول تاريخ خواندني و آموختني است، تصريح كرد: قرباني كردن اسماعيل درون يكي از درس هاي مهم منا است و تفكر حج ابراهيمي در جامعه اسلامي و جامعه مسلمان بايد احيا شود.
آيت الله رمضاني، اسلام، رهبري حكيمانه و مقتدرانه و حضور مردم را سه عنصر مهم عزت انقلاب اسلامي عنوان و اذعان كرد: همه بايد تلاش كنند اعتماد مسئولين و نظام را جلب كنند و اين نظام مقتدر را روز به روز مقتدرتر كنند و بدانند كه دنيا به نظام اسلامي چشم دوخته است.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه نقدها بايد واقع بينانه، درست، سازنده و مودبانه باشد، اظهار كرد: هر كسي بايد مسئوليت خود را بداند و نسبت به مردم كوتاهي نكند چرا كه مردم صداقت خود را به ما نشان دادند و مردم ما باوفاترين و بهترين مردم هستند.
وي بحث مطالبه گري را مهم دانست و با تاكيد بر اينكه مطالبه گري بايد مودبانه و به شكل قانوني باشد، تصريح كرد: نسل سوم و چهارم انقلاب مطالبه گر بيشتري هستند و بايد به نسل چهارم انقلاب ياد دهيم كه انقلاب را حفظ كنند و بدانند كه عده اي بايد خود را فدا كنند تا نسل بعدي آباد شود و اعتماد لازم را براي نسل چهارم بوجود آوريم.




نظرات کاربران