هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین

هفت راه ازدیاد رزق از نگاه معصومین

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی با بیان اینکه زائران و به طور کلی مردم همواره در پی وسعت رزق هستند و از خدا این خواسته را دارند، هشت عامل وسعت رزق را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين حسين بهجتي در جمع روحانيون و مداحان كاروان هاي زيارتي عتبات عاليات با اشاره به آياتي كه در آن مردم امر شدند كه براي نجوا با رسول خدا بايد صدقه بپردازند، گفت: اميرمومنان فرمودند كه من 10 بار با پيامبر پس از اين آيات نجوا كردم و هر ده بار با دادن صدقه مطلبي را از پيامبر پرسيدم كه يكي از آن مطالب درباره سلامت و عاقبت بخيري بود.
وي ادامه داد: اميرمومنان فرمودند كه رسول خدا براي عاقبت بخيري و سلامت دو عمل را توصيه كردند كه اول حلال خوردن و دوم راستگويي است.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا يكي از بهترين اعمال هر انساني را خدمت به زائر عنوان كرد و گفت: يكي از دعاهاي زائران و به طور كلي مردم وسعت رزق و روزي افراد است كه هرچند بد نيست ولي اهميت فوق العاده اي هم ندارد زيرا خداوند روزي انسان را به قدر كفاف تضمين كرده است.
حجت الاسلام و المسلمين بهجتي اولين عامل افزايش رزق و روزي را با توجه به روايتي از امام صادق (ع) ، دعاي براي برادران مومن در غياب آنها عنوان كرد و گفت: خوش اخلاقي را امام صادق يكي ديگر از عوامل وسعت رزق دانسته اند كه متاسفانه امروز با نگاهي به خانواده ها و دادگاه ها مي توان نشانه هاي كم رنگ شدن اخلاق در جامعه را ديد.
وي نيت خوب را از ديگر عوامل زياد شدن روزي برشمرد و تصريح كرد: امام صادق (ع) فرمودند كسي كه از نظر زباني صادق باشد، عملش پاكيزه مي شود و كسي كه نيت خير داشته باشد، روزي اش زياد مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين بهجتي صدقه، استغفار و طهارت را از ديگر عوامل افزايش رزق و روزي عنوان كرد و گفت: صدقه مريض را شفا مي دهد و مكر شيطان را هم از بين مي برد و در وصيت اميرالمومنين در مورد استغفار است كه وقتي روزي شما تنگ شد با استغفار روزي شما زياد مي شود.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تصريح كرد: آنان كه همواره وضو داشته باشند روزي شان زياد مي شود و نيكي به خانواده عمر را زياد مي كند و روزي را افزايش مي دهد.
وي زيارت امام حسين را هم يكي از عوامل زياد شدن روزي خواند، گفت: اين زيارت ها ثواب هاي زياد و اثرات فراواني دارد كه ازدياد عمر و رزق و روزي گوشه اي از اين اثرات است.
دراين جلسه حجت الاسلام و المسلمين صدري هم با تشريح برنامه هاي فرهنگي بعثه گفت: سخنراني و مداحي بعد از نماز صبح در حرم امام حسين و بعد از نماز مغرب و عشا در سرداب حرم حضرت عباس عليهم السلام و روايتگري در خيمه گاه حسيني از بهترين برنامه هاي فرهنگي است كه كاروان ها با توجه به هماهنگي هايي كه بعثه با عتبه داشته به صورت هماهنگ از آنها بهره مند مي شوند.




نظرات کاربران