تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان

تبیین ابعاد علمی اربعین به سه زبان

رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی از تبیین ابعاد علمی اربعین در قالب همایشی به همین نام در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... به سه زبان خبر داد.

به گزارش كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، غلامرضا ذكيان، رئيس دانشكده ادبيات فارسي و زبان‌هاي خارجي دانشگاه علامه طباطبايي امروزدر نشست خبري اين كميته ، اظهار داشت : براي ما مايه افتخار است كه قدمي علمي در راه اهل بيت(ع) برداريم كه اعظم آن در محرم و عاشورا بيان مي‌شود و خلاصه شده آن در پديده جديد و بي‌نظير اربعين نمود دارد.
وي درباره موارد اجرايي عنوان كرد: اولين همايش اربعين سال گذشته برگزار شد. امسال نيز دومين همايش در سوم و چهارم آبان‌ماه در كربلا برگزار مي‌شود. جلسه سوم با حضور استادان دانشگاه‌ها و به منظور برنامه‌ريزي براي اين همايش با هماهنگي ستاد مركزي اربعين برپا و سبب خواهد شد كه نسبت به آينده خوشبين باشيم.
ذكيان گفت: دبيرخانه دائمي اين همايش در دو دانشگاه كربلا و علامه طباطبايي تشكيل مي‌شود. دبيرخانه اين همايش محدود به دو كشور نيست و در سومين همايش، ابعاد بين‌المللي به صورت جدي‌تر پيگيري مي‌شود. اميدوارم كه جامعه علمي بتواند وظيفه خود در اين حوزه را تبيين كند و اين پديده را در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... بررسي كند.
وي اظهار كرد: همان گونه كه اين پديده جهانيان را نسبت به جهان تشيع آگاه كرد و مبهوت اين جريان عظيم شدند، ابعاد علمي خود را در اين حوزه به جامعه اسلامي و شيعي در قالب همايش ارائه مي‌كنيم. سه زبان فارسي، عربي و انگليسي براي مقالات در نظر گرفته شده است كه در همايش بررسي مي شود.




نظرات کاربران