حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی

حضورگسترده مردم مشهد درمراسم وداع با پیکرشهیدمحسن حججی

حرم امام رضا(ع) میزبان هزاران دلداده حسینی بودکه از گوشه و کنار شهر مشهد خود را به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) رسانده بودند تا در همایش عظیم وداع با پیکرشهیدبی سرمحسن حججی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد ؛ صحن جامع رضوي مملو از مردم عاشقي بود كه براي وداع باپيكرشهيدحججي و بيعت مجدد با نظام اسلامي و انقلاب حسيني و در مظلوميت اين شهيد به سوگ نشستند.
در ابتداي اين مجلس با شكوه يكي از مداحان به يادامام حسين (ع) و ياران باوفايش ازجمله شهيد محسن حججي به مرثيه سرايي پرداخت .
درادامه اين همايش عظيم حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي؛ توليت آستان قدس رضوي به ايراد سخنراني پرداخت. آقاي رئيسي در مراسم وداع با پيكر مطهر شهيد حججي در صحن جامع حرم منور رضوي اظهار داشت: ايام شهادت اباعبدالله الحسين(ع) را تسليت عرض مي‌كنم و در محضر مبارك امام رضا (ع) و در حضور زائري بي‌سر در اين محضر مقدس و دل‌هايي كه ياد و نام حسين دارد و چشماني كه براي وي گريان است و به يك يار جوان دلداده اباعبدالله(ع) خوشامد مي‌گويد و در اين درگاهي كه فرمود سوره فجر را بخوانيد زيرا سوره حسين(ع) ماست اين مراسم را برپا مي‌داريم.
توليت آستان قدس رضوي افزود: شهيد محسن حججي آرامش عجيبي داشت و دلدادگي و عشق او را شاهد بوديد و انتخاب راه وي و پيامش را شاهد بوديد، حججي يكي از جلوه‌هاي عاشوراي حسيني است.
‌رئيسي با اشاره به اينكه هدف نهضت حسين(ع) امر به معروف و نهي از منكر بوده است تاكيد كرد: عاشورا براي آن است كه ظلم در عالم پا نگيرد و ستم و تجاوز در عالم پا نگيرد و براي آن كه دلدادگان به دين اجازه تجاوز به حريم دين و ظالمان و زورگويان ندهند، عاشورا براي آن است كه تا زمين، زمين است و آسمان آسمان، فرياد استغاثه اباعبدالله سبب بيداري شود و در اين زمينه زمان و مكان محدوديتي ايجاد نمي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: عاشورا قلب تپنده تاريخ اسلام و تشيع و خاستگاه تولد جهاد و شهادت است، عاشورا و مكتب امام حسين(ع)، مكتب الهام‌بخش به همه آزادمردان و آزادزنان است. وجود مقدس اباعبدالله براي مبارزه با جاهليت جان داد و امروز جاهليت مدرن دنبال نابودسازي مظاهر انسانيت است و در مقابل آن خون‌هاي مطهر، بيدارگري مي‌كند.
توليت آستان قدس رضوي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي جلوه‌اي از خون امام حسين(ع) بود افزود: امروز آنچه در سوريه و يمن مي‌بينيد محصول اين خون است و مردم مسلمان هويت خود را بازيافته‌اند و بيدار شده‌اند اما زورگويان دنبال آن هستند كه اين اخلاق و افكار و عمل جاهلي را بر عالم ديكته كنند و عده‌اي را به عنوان داعش و القاعده علم مي‌كنند.
‌رئيسي تصريح كرد: جاهليت مدرن از افراد جاهل بهره مي‌برد و آنها را استخدام كرده تا جامعه اسلامي از اخلاق، انسانيت و بهره گيري از مظاهر عالي انساني تهي باشد. چه زحماتي و چه مشكلاتي را مستكبران ايجاد نكردند اما مقتداي بصيرت آفرين ما با رصد كردن شرايط دشمن اين پرچمي كه در ايران اسلامي برافراشته شد را سرپا نگه داشتند.
وي با اشاره به اينكه مستكبران مي‌خواهند صدايي از اسلام و انسانيت نباشد و بسيار توطئه كردند اظهار داشت: اگر شهيد حججي‌ها و شهداي مدافع حرم و تلاش مسلمانان سوريه نبود بايد امروز در كرمانشاه و مهران مقابل تكفيري‌ها مي‌جنگيديم اما مقتداي بصيرت‌آفرين ما تدبيري كردند كه داعش زمين‌گير شود و شنيديد كه حلب و موصل آزاد شدند و ان‌شاء‌الله روزي خواهيم شنيد كه گروه‌هاي تكفيري به زباله‌دان تاريخ پيوسته‌اند. مقام معظم رهبري فرمودند شهيد حججي، حجت خدا بر ما شد.
توليت آستان قدس رضوي گفت: شهيد حججي حجتي براي دشمن‌شناسي ما شد، بايد دشمن را شناخت، شهيد حججي حجت خدا براي زمان شناسانه عمل كردن ما و حجت خدا براي زدودن باطل و امتداد جريان عاشورا است.
وي بيان كرد: شهيد حججي به حضرت زهرا(س) متوسل شد و خواست عاشورايي و حسيني شود و سرش در راه خدا برود؛ امروز بچه‌هاي ما در عالم افتخار آفريدند و اثبات كردند از چيزي هراس ندارند و اين سند را ثبت كردند كه ايران به بركت جوانان عاشورايي شكست ناپذير است.
شايان ذكراست قبل از آن پيكرشهيد درحرم مطهر و روضه منوره طواف داده شد .
گفتني است؛ شهيد محسن حُججي، در مردادماه سال جاري در عملياتي در منطقه مرزي بين سوريه و عراق، توسط نيروهاي داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌دست عناصرداعش به‌شهادت رسيد.


| شناسه مطلب: 70751




شهيد حججي



نظرات کاربران