از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است

از دست دادن سرمایه عمر بزرگترین خسران است

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی با اشاره به مثال یخ فروشی که سرمایه اش در طول روز و گرمای آفتاب از بین می رود و دچار خسران می شود، عمر انسان را هم اینگونه توصیف کرد و گفت:استفاده از این نعمت الهی برای ایستادن در مقابل فرامین الهی خسران را مضاعف می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد، در جمع زائران ايراني در حرم امام حسين(ع) سوگند به عمر و زمان كه قطعه هاي استثنايي زندگي تاريخي انسان را نشان مي دهد داراي اهميت ويِژه اي توصيف كرد و گفت: اين قطعات استثنايي بشر را مي توان هنگام قتال سيدالشهدا، عاشورا، بعثت و هنگام ظهور و … دانست اما در حالت كلي بايد عمر انسان در نظر گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي با اشاره سوگند خداوند به عصر اظهار داشت: سرمايه عمر در حال گذر است و موجب تحول در انسان مي شود كه نمونه هاي آن عاقبت دو نفري است كه در اين كربلا حضور داشتند و اگر عمر آنها به درازا نمي كشيد شايد اين سرنوشت را پيدا نمي كردند كه يكي از آنها عمر سعد و ديگري حر است.
وي با شااره به مثال يخ فروشي كه سرمايه اش در طول روز و گرماي آفتاب از بين مي رود و دچار خسران مي شود، عمر انسان را هم اينگونه توصيف كرد و گفت: خسران براي از دست دادن اين سرمايه و يا حتي گاهي علاوه بر از دست دادن سرمايه عمراستفاده از اين نعمت الهي براي ايستادن در مقابل فرامين الهي خسران را مضاعف مي كند.
وي برجسته ترين استثناي اين خسران را امام حسين و يارانش عنوان كرد و گفت: ايشان كساني بودند كه ايمان آورده و پاي اين ايمان تا فداي جانشان ايستادند.
حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي ايمان را مشعلي پر فروغ دانست كه راه را نشان مي دهد وافزود: اين مشعل ما را به معرفت پيامبر ، اميرالمومنين ، فاطمه و ائمه اطهار رهنمون مي كند لذا كساني كه براساس اين معرفت و دانش گام برمي دارند استثناء شده اند.
وي عزت و اقتدار مردم عراق را ثمره پيروي از معارف الهي امام حسين و ائمه معصومين ذكر كرد و گفت: اگر اين معرفت نبود و و بعد از 1400 همچنان اين ستاره پرفروغ بر دلهاي مردم نمي تابيد امروز عراق زير چكمه هاي استكبار و داعش نابود مي شد و اين حركت عظيم مقاومت و ايستادگي درسي است است كه حر و زهير به ما آموخته اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران