ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد

ضریح مطهر امام حسین غبارروبی شد

مراسم غبارروبی داخل ضریح حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام صبح امروز دوشنبه 17 مهرماه 96 با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری و هیئت همراه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، در اين مراسم كه با تلاوتي آياتي از قرآن كريم و قرائت زيارت وارث اباعبدالله الحسين آغاز شد، مدعوين در بالاي سر ضريح مطهر آن حضرت زانوي ادب زدند و بر مصائب سيدالشهدا با مرثيه خواني يكي از خادمان گريستند.
سپس به نوبت در صف عشق قرار گرفتند تا خود را متبرك به غبار هاي بر روي مضجع پاك و مطهر سرور و سالار شهيدان كنند و سر بر آستان داخل اين ضريح متبرك بسايند و از ايشان طلب شفاعت كنند.
يكي يكي وارد ضريح مطهر شده غباري را با پارچه‌اي تميز از گوشه و كنار اين ضريح مي‌چيدند و آن را توتياي چشم مي‌كردند و با اشك ديدگان كنار صندوقچه قبر مطهر را مي‌شستند.
در ميان مدعوان ويژه اين مراسم معاون كنسولي جمهوري اسلامي ايران در كربلا، مسئولاني از ستاد بازسازي عتبات نيز ديده مي‌شد.


| شناسه مطلب: 70880




كربلا غبارروبي



نظرات کاربران