مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران

مبارزه با نفس توصیه مهم سخنران حرم امام علی به زائران

حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی، حضور در اماکن مذهبی و دینی را برای زائران بسیار مهم برشمرد و توصیه کرد: در مدتی که در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سایر اماکن مقدس حضور می یابند تلاش کنند تا از این فرصت بوجود آمده کمال استفاده را ببرند .

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف، حجت الاسلام و المسلمين رجايي خراساني از سخنرانان و استادان حوزه علميه، امروز صبح (23 مهرماه) در جمع زائران ايراني در حرم اميرمومنان علي (ع) درسخناني از آن ها خواست كه براي پربار شدن سفر خود تمام تلاش خود را به كار ببندند.
وي حضور در اماكن مذهبي و ديني را براي زائران بسيار مهم برشمرد و توصيه كرد: در مدتي كه در شهرهاي نجف اشرف، كربلاي معلا، كاظمين و ساير اماكن مقدس حضور مي يابند تلاش كنند تا از اين فرصت بوجود آمده كمال استفاده را ببرند و اين فرصت معنوي را به راحتي از دست ندهند؛ زيرا عمر به راحتي طي مي شود و انسان حسرت چنين ايام را خواهد خورد.
حجت الاسلام والمسلمين رجايي خراساني به ذكر روايتي درباره مبارزه با نفس و تزكيه آن پرداخت و گفت: نفس هميشه سركش است و مي خواهد انسان را به گمراهي بكشاند و اين خود انسان است كه بايد تلاش كند تا به مبارزه با آن بپردازد و مراقبت از آن بر همه مسائل اهميت دارد.
اين استاد حوزه علميه گفت: مقابله با نفس، انسان را به كمالات بسيار زيادي مي رساند و رها كردن آن انسان را به گمراهي و تباهي هدايت مي كند؛ بسياري از كساني كه به درجات معنوي رسيده اند از همين مبارزه و مقابله با نفس بوده است و ما هم اگر مي خواهيم اين درجات را بدست بياوريم بايد اين راه را در پيش بگيريم.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري خاطر نشان كرد: چه بسا انسان گاهي با غفلت از گناه و رها كردن افسار نفس، سال ها گرفتار مي شود در حالي كه انسان مي تواند با يك ساعت مراقبت و مبارزه با نفس به كمالات و درجات بالايي برسد كه سال ها و حتي پس از مرگ هم انسان را از گرفتاري ها نجات مي دهد.
وي در ادامه به نقل چند داستان و خاطره درباب مبارزه با نفس پرداخت و از شيخ رجبعلي خياط به عنوان فردي كه با مبارزه با نفس به درجات معنوي رسيده است به عنوان يك الگو ياد كرد.
گفتني است، مراسم سخنراني و عزاداري از سوي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف، هر روز بعد از نماز صبح با حضور زائران ايراني در حرم اميرمومنان علي(ع) برگزار مي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران