پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه

پیش بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین استقرار ۴۰۰ موکب تاکنون در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است که از این تعداد بیش از ۳۶۰ موکب در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مكي يازعي مسئول كميته اسكان، تغذيه و مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين خرمشهر در گفت‌وگو با ايكنا، اظهار كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي مراسم اربعين سال جاري، استقرار ۴۰۰ موكب تاكنون در مرز شلمچه پيش‌بيني شده است كه تمام اين مواكب شناسنامه‌دار هستند و از اين تعداد بيش از ۳۶۰ موكب در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.
وي ادامه داد: از اين ۴۰۰ موكب حدود ۳۰ تا ۴۰ موكب در جاده‌هاي منتهي به مرز شلمچه مستقر مي‌شوند و در اصطلاح مواكب بين راهي هستند. براي اين ۴۰۰ موكب در مجموع ارائه روزانه ۱۰۰ هزار پرس در هر وعده غذايي در ايام اربعين برنامه‌ريزي شده است.
مسئول كميته اسكان، تغذيه و مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين خرمشهر با بيان اينكه در مراسم اربعين سال گذشته، ۲۸۰ موكب در مرز شلمچه مستقر شده بودند، افزود: همچنان براي استقرار مواكب در مرز شلمچه، تقاضا وجود دارد و متقاضيان همچنان در حال ثبت‌نام هستند و هيچ محدوديتي از لحاظ تعداد مواكب مستقر در اين مرز نداريم.
يازعي بيان كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده،‌ ظرفيت اسكان ۵۰ هزار نفر در مرز شلمچه در ايام اربعين فراهم شده است كه در اين راستا اردوگاه شهيد باكري و تعدادي مركز اسكان موقت در قالب چادر، براي اسكان زوار حسيني در اين ايام آماده شده است.
وي اظهار كرد: استان‌هاي هرمزگان و بوشهر و تهران و همچنين شهرستان‌هاي حميديه، اميديه، ايذه، هفتكل، ماهشهر، هنديجان، آبادان، و ... استان‌ها و شهرستان‌هاي معين خرمشهر در مراسم اربعين امسال هستند.
مسئول كميته اسكان، تغذيه و مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين خرمشهر در خصوص آبرساني به مواكب مستقر در مرز شلمچه گفت: تاكنون ۱۰ تانكر آبرساني در موقعيت‌هاي مختلف مرز شلمچه مستقر شده‌اند. علاوه بر اين براي امسال انشعاب آب براي مواكب تعريف شده و آبرساني ثابتي را در اين مرز شاهد خواهيم بود. همچنين نزديك به ۶۰۰ چشمه سرويس بهداشتي و ۲۵۰ چشمه حمام در اين مرز تاكنون پيش‌بيني شده است.


| شناسه مطلب: 70957




اربعين



نظرات کاربران