زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند

زائران اربعین با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرزهای رسمی خسروی و منذریه عراق اظهار داشت: تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی توفیقی بزرگ برای همه ما و مسئولان استان کرمانشاه است تا خدمات لازم را به مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) ارائه دهیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج سردار سرتيپ منوچهر امان اللهي فرمانده انتظامي استان كرمانشاه با تاكيد براينكه تمامي تمهيدات لازم براي تردد زائران اربعين در مرز رسمي خسروي اتخاذ شده است ، افزود: در فرصت باقي مانده، زيرساخت هاي موجود در اين مرز تقويت مي شود.
وي ابراز اميدواري كرد با تلاش ماموران انتظامي و هنگ مرزي در هنگام تردد زائران اربعين حسيني از مرز خسروي، شاهد نظم و امنيت در شهرستان قصرشيرين باشيم تا خدمات مطلوبي به زائران ارائه شود.
سردار سرتيپ امان اللهي از زائران اربعين حسيني خواست با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته حتما از استان هايي كه تعيين كرده اند براي سفر به كربلاي معلا تردد كنند و افزود: زائراني كه قصد سفر به عتبات عاليات را دارند، از هم اكنون به فكر تهيه گذرنامه و ويزا باشند زيرا دولت عراق براي زائراني كه بدون داشتن مدارك لازم و غيرمجاز به اين كشور سفر كنند، طبق تجربه سال هاي گذشته مجازات هاي شديدي اعمال مي كند.
وي همچنين از انجام تدابير لازم براي تردد زائران خارجي كه از مرز خسروي به كربلاي معلا خبر داد و گفت: در رابطه با حضور و تردد اين زائران مشكلي نداريم.
سردار امان اللهي فرمانده انتظامي و سردار لطفعلي پاكباز فرمانده مرزباني استان كرمانشاه صبح امروز به منظور شركت در جلسه ستاد اربعين و بازديد از زيرساخت هاي مرز خسروي و منذريه عراق به قصرشيرين سفر كردند.
با پيگيري مسئولان استان و با ابلاغ نامه اي از سوي وزارت كشور مبني بر بازگشايي مرز خسروي در 28 اسفند 93 به استانداري كرمانشاه، اكنون اين مرز رسمي و بين المللي بازگشايي شده است.
شهرستان قصرشيرين داراي 14 واحد اقامتي شامل هتل و مهمانپذير درجه يك تا سه با 322 اتاق و يك هزار و 200 تخت است كه بيشتر اين اماكن در اوايل دهه 80ساخته شده است تا زائران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق يك شب را در اين منطقه مرزي اقامت داشته باشد.
مرز خسروي ازنزديكترين نقاط كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست و اين مرز رسمي تا بغداد پايتخت 190، نجف 380، كربلا 300، كاظمين 203 و سامرا 326 كيلومتر فاصله دارد.
قصرشيرين با 27 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه، بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد و در امتداد اين مرزهاي طولاني 2 مرز رسمي خسروي و پرويزخان قرار گرفته كه اولي هم مرز با حوزه حكومت مركزي (بخش عربي) و دومي هم مرز با كردستان عراق است.
مرز خسروي در 20 كيلومتري شهر قصرشيرين واقع شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران