در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

 آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف
در جلسه‌ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت صورت گرفت؛

آسیب‌شناسی سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف

در جلسه ای با حضور رییس سازمان حج وزیارت، سطح خدمات و تسهیلات زائران ایرانی در نجف اشرف آسیب شناسی شد.

به گزارش خبرنگار اعزام پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف، آقاي حميد محمدي، رييس سازمان حج وزيارت در ادامه سفر خود به عتبات عاليات، عصر يكشنبه 23 مهرماه در جمع مديران اجرايي و ستادي، سازمان حج وزيارت، بعثه مقام معظم رهبري و شركت خدماتي و زيارتي شمسا حضور يافت و به بررسي و آسيب شناسي سطح خدمات كمي و كيفي زائران ايراني در اين شهر پرداخت.
در اين جلسه ابتدا مديران بخش هاي مختلف گزارشي از نحوه خدمات و نوع فعاليت ها ارائه و نقاط ضعف و قوت خدماتي خود را مطرح كردند و خواستار رفع برخي كاستي ها شدند.
آقاي مرادعلي دستجردي، نماينده شركت خدماتي و زيارتي شمسا در نجف اشرف در اين جلسه از ارائه خدمات تسهيلاتي به زائران ايراني در دو منطقه در نجف خبر داد و گفت: در حال حاضر 73 هتل براي ارائه خدمات دهي به زائران ايراني در نجف اشرف اجاره شده است كه فاصله زماني هتل ها از حرم امام علي(ع) از 150 متر تا 2 كيلومتر مي باشد. به دليل بعد مسافتي و طولاني مدت زمان، براي زائران ايراني جهت حضور در حرم وسيله نقليه رايگان تهيه شده است تا بتوانند در كمترين زمان ممكن به حرم مطهر مشرف شوند.
وي افزود: مديران و عوامل اجرايي و ستادي در نجف اشرف به صورت شبانه روزي در تلاش هستند تا با خدمات دهي و ارائه سرويس هاي مختلف، بهترين سفر را براي زائران ايراني رقم بزنند كه با همه اين تلاش ها گاهي برخي نقص ها و كاستي ها سبب آزردگي زائران مي شود كه اميدواريم بتوانيم اين كاستي ها را هر روز كاهش دهيم.
آقاي دستجردي به دليل برخي مشكلات شهري در نجف اشرف اشاره كرد و ادامه داد: اين شهر به لحاظ خدمات شهري نسبت به ساير شهرهاي زيارتي در عراق با برخي مشكلاتي روبه رو است به همين دليل زائران در زمان حضورشان در اين شهر مقدس با برخي كاستي ها روبه رو مي شوند.
وي دوري مسافت و نزديك نبودن هتل ها را از جمله مهم ترين مشكلات زائران ايراني در نجف اشرف دانست و گفت: بيشتر هتل هاي اجاره شده در نجف اشرف نسبت به ساير شهرهاي زيارتي عراق با حرم مطهر فاصله زماني زيادي دارند كه قديمي بودن اقامتگاه ها و نداشتن استاندارهاي لازم هتل ها از مهم ترين دلايل دوري مسافت است.
نماينده شركت شمسا در نجف اشرف گفت: گاهي زائران ايراني توقع دارند كه در زمان حضورشان در نجف اشرف از بهترين امكانات و خدمات تسهيلاتي بهره بگيرند كه متاسفانه به دليل برخي مشكلات شهري اين امكانات به راحتي براي زائران فراهم نمي شود؛ ولي با وجود همه اين مشكلات تلاش كرديم تا هر روز سطح خدمات كمي و كيفي خودمان را به زائران افزايش دهيم.
وي ادامه داد: امروز برخي مشكلات زائران در نجف اشرف به صورت ميداني توسط مديران ستادي و اجرايي آسيب شناسي شده است كه اگر اين مشكلات برطرف شود بخشي از خواسته ها زائران فراهم خواهد شد و ما شاهد رضايتمندي بيشتر آن ها خواهيم بود.
تثبيت گروهاي ورودي زائران به نجف اشرف از جمله خواسته اين مدير اجرايي بود كه در اين باره گفت: اگر آمار ورودي ها به نجف اشرف به صورت برنامه ريزي شده براي مدت يك سال يا شش ماه ثابت در نظر گرفته شود، مي توان براساس آن برنامه ريزي مناسبي را انجام داد تا سطح خدمات نيز به همين ميزان به زائران ارائه شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران