در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

 تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال
در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

تشریح شرایط سفرهای اربعین امسال

برنامه‌ها و تمهیدات اندیشیده شده برای برپایی هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی امسال با حضور حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در برنامه گفت وگوی ویژه خبری تشریح شد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از صدا و سيما، حسن پلارك در اين برنامه گفت: ميزبان اصلي در مراسم اربعين مردم عراق هستند و ما به آنان كمك مي كنيم.
پلارك با اشاره به رشد 10 تا 15 درصدي در امكانات اسكان و پذيرايي زائران در موكب ها گفت: امسال براي برپايي هزار و 600 موكب به ظرفيت اسكان يك و نيم ميليون نفر برنامه ريزي شده است.
وي افزود: نيمي از موكب ها در داخل و نيمي ديگر در عراق مستقر خواهند شد و ظرفيت پخت دو ميليون و 200 هزار غذا در هر وعده را دارند.
پلارك با بيان اينكه پارسال 900 موكب براي زائران اربعين برپا شده بود گفت: دوره زماني خدمات دهي به زائران اباعبدالله الحسين (ع) از 15 روز پارسال به 20 روز افزايش يافته است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به اينكه موكب ها از پنجم تا بيست و پنجم صفر به زائران اباعبدالله الحسين (ع) خدمات ارائه مي‌كنند افزود: موكب ها در داخل در استان هاي مرزي و مسيرهاي منتهي به نقطه صفر مرزي و در عراق در شهرهاي كربلا و نجف، كاظمين، سامراء و مسيب و در مسير بين دو شهر مقدس نجف و كربلا مستقر خواهند شد.
پلارك به آموزش موكب داران اشاره كرد و گفت: موكب هاي ما امسال به صورت عمومي تلقي مي شوند و متعلق به استان يا مليتي خاص نيستند و همه زائران از همه استان ها و مليت ها مي توانند از آنها استفاده كنند.
رئيس ستاد مركزي اربعين نيز گفت: اربعين امسال به هيچ عنوان ورود بدون رواديد به عراق نخواهيم داشت.
حسين ذوالفقاري گفت: عده اي از سال هاي قبل در مرز مهران تجمع مي كردند و در نهايت به صورت غيرقانوني به عراق مي رفتند كه اين مسئله مشكلاتي را به همراه داشت.
وي گفت: نيروي انتظامي موظف شده است تا از ورود زائران اربعين بدون رواديد عراق به اين كشور جلوگيري كند و با متخلفان برخورد خواهد شد.
ذوالفقاري با بيان اينكه اگر پارسال زائران بدون رواديد در مرز مهران حضور نمي يافتند مشكلي نداشتيم، افزود: هموطنانمان مسئله سفر به عراق بدون رواديد را فراموش كنند زيرا اگر چنين اتفاقي بيفتد طرف عراقي مرز را خواهد بست.
رئيس ستاد مركزي اربعين با بيان اينكه سال گذشته دو ميليون و 400 هزار نفر در بازگشت به كشور از مراسم اربعين ثبت شد گفت: پيش بيني ما اين است كه امسال درصدي به زائران ايراني اربعين اضافه شود.
وي افزود: 20 نهاد، سازمان و دستگاه لشكري و كشوري در ستاد اربعين نقش دارند و اِشكالات و نارسايي هاي مراسم اربعين پارسال شناسايي و براي رفع آنها برنامه ريزي شده است.
ذوالفقاري گفت: تلاش كرديم تا امسال مرز خسروي را به مرزهاي ورودي به عراق اضافه كنيم و اين مسئله مورد موافقت طرف عراقي هم قرار گرفته است و هم اكنون در حال ايجاد زيرساخت هاي آن هستيم.­
وي با بيان اينكه امسال ويزاي گروهي صادر نمي شود افزود: تاكنون 300 هزار نفر در سامانه صدور رواديد ثبت نام كرده اند و از زائراني كه ثبت نام نكرده اند­مي خواهيم كه زودتر اقدام كنند.
رئيس ستاد مركزي اربعين با بيان اينكه تا دو روز مانده به روز اربعين صدور ويزا ادامه خواهد داشت گفت: علاوه بر صدور رواديد در سفارت و كنسولگري هاي عراق در تهران، مشهد، اهواز و كرمانشاه، 12 دفتر ديگر اقدام به صدور ويزا مي كنند.
ذوالفقاري تصريح كرد: لغو رواديد ميان دو كشور درخواست جمهوري اسلامي ايران است اما طرف عراقي با لغو آن موافق نيست.
وي گفت: مبلغ صدور رواديد همان 40 دلار است اما ثبت نام كنندگان نيازي به تهيه دلار براي صدور رواديد ندارند و مي توانند معادل ريالي آن را به دفاتر صدور ويزا پرداخت كنند.
ذوالفقاري با بيان اينكه كار ستاد اربعين نرخ گذاري نيست افزود: هم اكنون هلال احمر براي سفر هر ايراني به عراق 16 هزار تومان دريافت مي كند كه با رايزني هاي صورت گرفته با جمعيت هلال احمر اين مبلغ براي زائران اربعين به شش هزار و 200 تومان كاهش يافته است.
رئيس ستاد مركزي اربعين گفت: قيمت بليت هواپيما براي سفر به عراق در ايام اربعين يك ميليون و 200 هزار تومان است و به اتحاديه اتوبوس داران هم تأكيد كرده ايم كه بايد هزينه هاي اعلام شده را براي سفر زميني به مرزها كاهش دهند و اطلاع رساني كنند.
وي افزود: 50 هزار نفر در ايام مراسم اربعين براي خدمت رساني رايگان به زوار حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در مرزها مستقر مي شوند كه شماري از آنان رانندگان اتوبوس ها هستند.­
جانشين رئيس پليس امنيت ناجا هم در ارتباط تلفني با اين برنامه گفت: برنامه ريزي لازم براي تردد آسان و روان زائران ايراني به عراق صورت گرفته است.
سردار محمد بابايي افزود: اگر زائران با پليس همكاري كنند و به توصيه هاي آنان توجه نمايند مشكل امنيتي و ترددي براي شان پيش نخواهد آمد.
وي با اشاره به تأكيد مسئولان براي جلوگيري از خروج زائران بدون رواديد به عراق گفت: اهميت صدور رواديد باعث شد تا افراد سودجو اقدام به صدور ويزاي جعلي كنند و پليس با آنان برخورد كرد و هم اكنون ويزاي جعلي عراق وجود ندارد.
سردار بابايي افزود: زيرساخت هاي لازم در مهران و شلمچه ايجاد شده و مشكل كمبود پاركينگ هم برطرف شده است.
پيرحسين كوليوند رئيس اورژانس كشور هم در ارتباط تلفني با اين برنامه گفت: چهار بيمارستان صحرايي و چندين درمانگاه در چهار مرز خروجي كشورمان به عراق ايجاد مي شود.


| شناسه مطلب: 71030




اربعين



نظرات کاربران