حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین

حمایت دفتر نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین

مدیر تأمین محتوای دفتر نشر معارف از چاپ و انتشار سفرنامه‌های برتر دانشجویی اربعین خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ياسر عسگري، مدير تأمين محتواي دفتر نشر معارف در گفت‌وگو با ايكنا درباره برنامه‌هاي اين انتشارات در راستاي برگزاري پياده‌روي اربعين گفت: پياده‌روي اربعين گذشته از اينكه يك حركت معنوي بزرگي هست، ظرفيت مناسبي براي ترويج روحيه ايثار و فداكاري و آشنايي با نحوه عزاداري مردم عراق است و هر ساله تعداد زيادي از اساتيد، دانشجويان و طلاب به اين سفر معنوي مي‌روند؛ از اين‌رو ثبت اين حركت بزرگ مي‌تواند منشأ آثار و بركات بسياري باشد.
وي افزود: با توجه به اينكه اساتيد دانشگاه و دانشجويان تجربيات و خاطراتي طي اين سفرها داشته‌اند، از اين‌رو مكتوب كردن اين سفرنامه‌ها و تحليل‌هاي آنها مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد، به همين دليل دفتر نشر معارف از آثار برتر در حوزه سفرنامه و تحليل‌هاي برتر حمايت مي‌كند.
عسگري در ادامه عنوان كرد: حمايت از اين آثار در قالب چاپ كتاب بوده و بسته به محتواي اين سفرنامه‌ها و تحليل‌ها به صورت مجموعه يا كتاب مستقل چاپ خواهند شد. البته محدوديتي در موضوع وجود دارد و موضوع آزاد است.
وي در ادامه يادآور شد: احتمال مشاركت ساير واحدهاي معاونت‌هاي فرهنگي نهاد رهبري دانشگاه‌ها نيز وجود دارد و در اين صورت، آنها بخش‌ها و قالب‌هاي ديگري از كار را برعهده خواهند گرفت.
مدير تأمين محتواي دفتر نشر معارف تصريح كرد: اين اتفاق تاريخي بزرگي است كه خوشبختانه طي ساليان اخير و پس از سقوط صدام و رژيم بعث در عراق، دوباره با قوت و همت جدي در حال انجام است و بايستي سهمي در تبيين، تحليل، ثبت خاطرات و تشويق به اين حركت عظيم داشته باشيم. لازم به ذكر است كه ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان، طبق روال سابق، از سفرنامه‌هاي حج، عمره و عتبات نيز حمايت مي‌كند كه علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را به ستاد عمره دانشگاهيان در قم ارسال كنند.


| شناسه مطلب: 71047




اربعين



نظرات کاربران