«رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند «رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند «رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند «رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند «رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند «رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند «رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند

«رحمت واسعه» کتابی که در پیاده‌روی اربعین باید خواند

کتاب «رحمت واسعه» مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) اثری است که باید برای پیاده‌روی اربعین خواند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، كتاب «رحمت واسعه» شامل گفتارها و بيانات مرحوم آيت‌ا‌لله العظمي بهجت(ره) است كه در آن ۲۹۰ نكته درباره امام حسين(ع) بيان شده است. اين كتاب كه در پويش مطالعاتي روشنا نيز مورد توجه قرار گرفته بود، از سوي بسياري از اهل علم توصيه شده كه براي پياده‌روي اربعين مطالعه شود، چرا كه داراي نكات فراوان و مهمي است كه مي‌تواند زاويه نگاه زائر كربلا را تغيير دهد و يا اصلاح كند.
در بخشي از اين كتاب با عنوان «با حضرت ابوالفضل(ع) قهر نكن» مي‌خوانيم؛ در كتاب دارالسلام آمده است: طلبه‌اي سه حاجت داشت و مدت‌ها به زيارت حضرت ابوالفضل عليه‌السلام مشرف مي‌شد. روزي در حالي كه در مقابل ضريح با كمال ادب و احترام ايستاده و مشغول زيارت بود، ناگاه ديده عده‌اي از زن‌هاي عرب دهاتي با پاي برهنه و در حالي كه كودك فلجي را به دست گرفته بودند وارد حرم شدند و هلهله‌كنان يك دور، گرد ضريح چرخيدند و بيمارشان شفا پيدا كرد و از حرم خارج شدند.
آن طلبه وقتي اين صحنه را مشاهده مي‌كند، نزديك ضريح مي‌آيد و مي‌گويد: من چند سال است مي‌آيم و حوائجم برآورده نمي‌شود، ولي به اين عرب‌هاي بياباني اين‌گونه التفات داريد! و با صورت قهر و غضب از حرم بيرون مي‌رود و تصميم مي‌گيرد كه ديگر به زيارت آن حضرت نرود. به نجف مي‌رود و در كاروانسرايي منزل مي‌كند. در آنجا به او مي‌گويند: خادم شيخ انصاري رحمه‌الله چند بار آمد و سراغ شما را گرفت. وي نزد شيخ مي‌رود. شيخ به او مي‌فرمايد: «با حضرت ابوالفضل عليه‌السلام قهر نكن، شما به عرب‌ها نگاه نكنيد. آنها اين‌طور عادت كرده‌اند. حج مي‌خواهيد، نيابت هست. خانه مي‌خواهيد، هر خانه را پسنديديد تهيه مي‌شود. عيال مي‌خواهيد، براي شما فراهم مي‌شود».
اين كتاب در سه بخش تنظيم شده است:۱. روايتي كوتاه از سيره و روش آن عالم رباني: در اين بخش به شرحي گذرا از دلدادگي و سر سپردگي آن عالم عارف به ساحت مقدس معصومين و اباعبدالله‌الحسين عليهم‌السلام پرداخته شده است.۲. گزيده‌اي از بيانات آيت‌الله‌العظمي بهجت: اين بخش كه قسمت عمده كتاب را تشكيل مي‌دهد، در ٩ فصل گردآوري شده است.۳. پرسش‌ها و پاسخ‌ها: در اين بخش، گزيده‌اي از پرسش‌ها و پاسخ‌هايي از حضرت آيت‌الله بهجت، جمع‌آوري شده است.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين كتاب را از كتاب‌فروشي‌هاي معتبر سراسر كشور و نيز بخش فروشگاه پايگاه اينترنتي مركز تنظيم و نشر آثار آيت‌الله‌العظمي بهجت(ره) تهيه كنند.




نظرات کاربران