برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان

برگزاری همایش یاوران معنوی اربعین در استان لرستان

عصر یکشنبه همایش یاوران اربعین استان لرستان با حضور مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان لرستان در شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج حجت الاسلام محمدمهدي روشن بعد ازظهر يكشنبه در همايش ياوران معنوي و فعالين اربعين حسيني لرستان با اشاره به اينكه براي هيچ يك از امامان معصوم و پيامبران بحث پياده روي اربعين وجود ندارد، اظهار داشت: اين موضوع منحصر به امام حسين(ع) است.
وي با بيان اينكه امروز سنت حسنه اي كه حضرت زينب(س) پايه گذار آن بوده، زنده شده است تصريح كرد: پياده روي اربعين حسيني به عنوان يك سنت همه گير شده است و عاشقان اهل بيت از كشورهاي مختلف دنيا در اين مراسم حضور دارند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه رهبري در حج و زيارت لرستان با تاكيد بر اينكه همه مردم با نذر ها و كمك هاي مادي و معنوي خود در اين مسير قدم برداشته اند، افزود: خوشبختانه امروز انبارهاي تغذيه اي در كربلا و نجف تكميل است و همه برنامه ريزي ها صورت گرفته است.
حجت الاسلام روشن با تاكيد بر ضرورت حضور روحانيون در پياده روي اربعين ادامه داد: روحانيون و طلاب بايد همراه جمعيت باشند و با جمعيت حركت كنند و در اين مسير نيازهاي معنوي زائران را برطرف كرده و پاسخگوي سوالات آنان باشند. وي يادآور شد: بايد اين جمعيتي كه با عشق و علاقه و اميد مي آيند را هدايت كنيم.
در ادامه مديركل تبليغات اسلامي استان لرستان گفت: مراسم پياده‌روي اربعين يك مسير فعال اجتماعي و سياسي بوده و تبديل به يك نهضت دشمن‌شكن شده است.
، حجت الاسلام سعيد مهدوي امين عصر يكشنبه در همايش ياوران معنوي و فعالين اربعين حسيني لرستان با اشاره به اينكه خداوند متعال توفيق داده و شعار «تا كربلا رسيدن يك ياحسين ديگر» رزمندگان دفاع مقدس به بركت خون شهدا محقق شده است و امروز با اجراي مراسم پياده روي اربعين خان نعمت گسترده شده است، اظهار داشت: بيش از ۷۰ تا ۸۰ درصد كسانيكه در پياده روي اربعين شركت مي كنند جوانان هستند.
مديركل تبليغات اسلامي استان لرستان با تاكيد بر اينكه مراسم پياده روي اربعين يك مسير فعال اجتماعي و سياسي است و تبديل به يك نهضت دشمن شكن شده است، افزود: پياده روي اربعين بود كه ريشه داعش را درآورد.
سئول امور استان‌هاي كميته فرهنگي ستاد اربعين از اجراي طرح «تكه‌تكه‌هاي قلب من با تو اي حسين» در جريان برگزاري مراسم پياده‌روي اربعين خبر داد.
حجت الاسلام اميرمسعود حاجي ابراهيمي شامگاه يكشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي دو طرح ويژه در مراسم پياده روي اربعين امسال گفت: طرح «نايب الشهيد» براي دومين سال توسط زائران حسيني اجرا مي شود كه در جريان آن، هر زائر يك شهيد را نيت مي كند و به نيابت از او زيارت خواهد كرد.
وي همچنين از اجراي طرح «تكه تكه هاي قلب من با تو اي حسين» خبر داد و افزود: در اجراي اين طرح ۵ هزار كاشي در قطعات ۱۰ در ۱۰ را ۵ هزار زائر به كربلا مي برند و هرچه مي خواهند پشت آن مي نويسند و تبرك مي كنند و برمي گردانند.
مسئول امور استان‌هاي كميته فرهنگي ستاد اربعين اظهار داشت: اين ۵ هزار كاشي را در ابعاد ۹۰ متر در گلزار شهداي تبريز نصب مي كنيم. حجت الاسلام حاجي ابراهيمي يادآور شد: روي هر قطعه كاشي «لبيك يا حسين» نوشته شده است كه در نهايت وقتي روي ديوار نصب مي شود به صورت «اَلسَّلامُ عَلَي الْحُسَيْنِ وَ عَلي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلي اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلي اَصْحابِ الْحُسَيْنِ» به نمايش درمي آيد.


| شناسه مطلب: 71116




اربعين



نظرات کاربران