ترک دنیا با تربت کربلا ترک دنیا با تربت کربلا ترک دنیا با تربت کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ترک دنیا با تربت کربلا ترک دنیا با تربت کربلا ترک دنیا با تربت کربلا ترک دنیا با تربت کربلا ترک دنیا با تربت کربلا

ترک دنیا با تربت کربلا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله العظمی حجت در هفته آخر عمر خود احساس کرد که روزهای آخر عمرش را می‌گذراند. به قرآن مراجعه کرد و این آیه آمد: «لَه دَعوهًْ الحَق» به همین جهت یقین به ارتحال وملاقات حضرت حق کرد.اول کاری که ایشان درآستانه ورودبه ابدیت

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت‌الله العظمي حجت در هفته آخر عمر خود احساس كرد كه روزهاي آخر عمرش را مي‌گذراند. به قرآن مراجعه كرد و اين آيه آمد: «لَه دَعوهًْ الحَق» به همين جهت يقين به ارتحال وملاقات حضرت حق كرد.اول كاري كه ايشان درآستانه ورودبه ابديت كردند اين بود كه دستوردادند مُهرشان شكسته شود.
داماد ايشان آيه الله شيخ مرتضي حائري فرزندموسس حوزه به وراث عرض كردند: اگر به من اطمينان داريد مُهر را به من بسپاريد، اگر از دنيا نرفت برمي گردانم، اگر مشيّت بر فوت بود مي‌شكنم و وراث قبول كردند. كاردوم آقااين بودكه دستوردادندهرچه ازوجوهات موجوداست همه راجهت تقسيم بين طلاب به نجف ارسال كنندتااينكه لحظه‌هاي آخررسيد.
حضرت آقا تربت امام حسين(ع) را خواستند و مقداري از آن را به دهان مبارك گذاشتند و فرمودند:« هذا آخر زادي من الدنيا» يعني تربت حسين(ع) آخرين خوراك من از دنياست و من با ذائقه تربت حسين(ع) از دنيا خواهم رفت.
داماد ايشان آيت الله حائري مي‌گويد من از خانمم پرسيدم آيا بعد از تربت ،چيزي ميل فرمودند؟ گفت مجبور بوديم قطره‌اي به دهان ايشان بچكانيم، از يك گوشه دهان ريختيم ولي از گوشه ديگر خارج شدو آرزوي ايشان عملي گرديد.
مستحب است كام بچه نيز با تربت امام‌حسين(ع) گرفته شود تا اولين طعمي كه بچه مي‌چشد طعم خاك حسين(ع) و تربت شهيد باشد و چه نيكوست كه طعم اول و آخر يك انسان ،طعم تربت كربلا باشد.جمعي از علماء حساس بوده‌اند كه هنگام ترك دنيا به نحوي با امام حسين(ع) مرتبط باشند. مرحوم آقاي حجت آن گونه مرتبط شده‌اند و حضرت آيت‌الله ميلاني وقتي يقين به فراق و تبدّل نشأهًْ كردند دستور دادند روضه‌خوان بيايد و روضه بخواند، روضه‌خوان روضه را شروع كرد و آقاي ميلاني در حالي دنياي خود را عوض كردند كه‌اشك بر سيدالشهداء از چشمان ايشان جاري بود.
كانال رسمي آيت‌الله سيد حسن عاملي




نظرات کاربران