نخستین نمازگزاران اسلام نخستین نمازگزاران اسلام نخستین نمازگزاران اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین نمازگزاران اسلام نخستین نمازگزاران اسلام نخستین نمازگزاران اسلام نخستین نمازگزاران اسلام نخستین نمازگزاران اسلام

نخستین نمازگزاران اسلام

پایگاه اطلاع رسانی حج: عبدالله بن مسعود می‌گوید: در اولین مرتبه که از جریان امر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آگاه شدم، هنگامی بود که به همراه عموهایم با چند تن دیگر از قوم خود به قصد خرید اجناس وارد شهر مکه شدیم. و از جمله اجناسی که در نظر داشتی

پايگاه اطلاع رساني حج: عبدالله بن مسعود مي‌گويد: در اولين مرتبه كه از جريان امر رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) آگاه شدم، هنگامي بود كه به همراه عموهايم با چند تن ديگر از قوم خود به قصد خريد اجناس وارد شهر مكه شديم. و از جمله اجناسي كه در نظر داشتيم آن را تهيه كنيم عطر بود و ما را براي تحصيل اين متاع به سوي عباس بن عبدالمطلّب راهنمايي كردند.
ما به جانب عباس رهسپار شديم و او در نزديكي چاه زمزم در نزديكي خانه كعبه نشسته بود و ما هم پهلوي او نشستيم. در اين هنگام مردي از درب صفا داخل مسجد شد كه رنگ او سفيد متمايل به قرمزي بود، موي سرش تا وسط گوش كشيده شده و پيچيده مانند بود، دماغ او باريك و صاف و اندك برآمدگي داشت، چشم‌هايش سياه و بزرگ بود، دندان‌هاي سفيد و برّاقي داشت، دست‌ها و پاهاي او درشت و مردانه بود، محاسن پُري داشت و از دو پارچه‌ي سفيد لباس پوشيده بود گويي كه ماهيست چهارده شبه و از افق برتابيده است.
اين مرد خوش اندام وارد مسجد شد و در جانب راست او پسر نيكو رويي بود و در پشت سر آنان زني آهسته قدم بر مي‌داشت و خوب زينت‌هاي خود را پوشيده بود اين سه نفر به سوي سنگ آسماني حجرالاسود آمدند و به ترتيب حجر را دست كشيده و بوسيدند و سپس هفت مرتبه خانه كعبه را طواف كردند. و بعد از طواف در مقابل رُكن ايستاده و شروع كردند به نماز خواندن: دست براي تكبير بلند كرده و تكبير گفتند و بعد از قيام ركوع كردند، سپس به سجده رفتند و بعد باز قيام نمودند. و ما از مشاهده‌ي اين جريان تعجب كرديم زيرا در سرزمين مكه اين اعمال و اينگونه عبادت سابقه نداشته است.
پس رو به سوي عباس كرديم و گفتيم: آيا اين آئين جديدي است كه در ميان شما پيدا شده است، يا چيزيست كه آنرا نمي‌شناسيم؟ عباس گفت: آري سوگند به پروردگار متعال كه آن را نمي‌شناسيد، اين مرد برادرزاده‌ي من محمد بن عبدالله است و اين پسر علي ابن ابيطالب است و اين زن خديجه دختر خويلد و زن محمد است، و در روي زمين كسي به جز اين سه نفر پيدا نمي‌شود كه اينگونه و به اين ترتيب خداوند جهان را پرستش كند.
منبع: سير اعلام النبلاء، ج1، ص333.





| شناسه مطلب: 71128




پيامبر اكرم نماز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران