دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود

دبیرخانه دائمی همایش اربعین علمی اربعین راه اندازی می شود

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی از ارسال 105 مقاله از سوی دانشمندان ایرانی و عراقی خبر داد و اظهار داشت: دبیرخانه دائمی همایش اربعین در ایران و عراق تشکیل می‌شود تا بتوانیم همایش‌های بعد را با عمق بیشتر برپا کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، دكتر غلامرضا ذكياني، رئيس دانشكده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي در حاشيه اختتاميه دومين همايش علمي اربعين اظهار كرد: در دومين همايش علمي بين‌المللي اربعين 63 مقاله به دست ما رسيد كه مورد ارزيابي قرار گرفتند و پس از اولويت‌بندي، 44 مورد از آنها انتخاب و ارائه شد.
وي با اشاره به دريافت 42 مقاله از دانشمندان عراقي كه به زبان عربي نوشته شده بود، گفت: اين مقالات به دو زبان فارسي و انگليسي ترجمه شد. همچنين مقالات دانشمندان ايراني به زبان‌هاي عربي و انگليسي ترجمه شده است كه هر دو گروه مقالات در كتاب اين همايش كه به اهتمام دانشگاه علامه و ستاد اربعين به چاپ رسيده است، منتشر شد.
ذكياني اعلام كرد: دبيرخانه دائمي همايش اربعين در ايران و عراق تشكيل مي‌شود تا بتوانيم همايش‌هاي بعد را با عمق بيشتر برپا كنيم. همچنين قرار است همزمان با سوم شعبان مصادف با اواخر فروردين‌ماه سال آينده سومين همايش را برگزار كنيم كه چنانچه موفق به انجام اين رويداد نشويم، اين دوره را در فاصله زماني ميان عاشورا و اربعين در ايران برگزار خواهيم كرد.
وي در پايان از پژوهشگران و دانشمندان علاقه‌مند به ابعاد مختلف اربعين درخواست كرد تا آثار خود را براي ارائه در سومين دوره اين همايش ارائه كنند.




نظرات کاربران