رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک

رونمایی از طرح نائب الشهید درگلزار شهدای اراک

همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی مراسم رونمایی از طرح نائب الشیهد با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک گلزار شهدای این شهر اراک رونمایی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج در اراك ،دراين مراسم كه چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، سردار كريمي فرمانده سپاه روح اله ،مسئول كميته فرهنگي و آموزشي اربعين استان، خانواه هاي معظم شهدا و ايثارگران و جمعي از رهروان شهدا شركت داشتند سردار كريمي با بيان اهميت برگزاري مراسم اربعين حسيني ، اهداف طرح نائب الشهيد را تشريح كرد.
با توجه به در پيش بودن ايام اربعين حسيني و حضور پرشور محبان امام حسين(ع) در بزرگترين راهپيمايي بشريت و تجديد پيمان با سرور و سالار شهيدان ، حسين بن علي (ع) طرح نايب الشهيد براي دومين بار است كه در استان مركزي اجرا مي شود. در طرح نايب الشهيد، هر زائر به نيابت از يك شهيد به پياده روي اربعين و زيارت اباعبدالله الحسين (ع) مي رود.
در اين طرح كه با هدف آشنايي و انس گرفتن زائران با يك شهيد و انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به جامعه اسلامي برگزار مي شود زائران اربعين حسيني ثواب پياده‌روي خود را با آن شهيد شريك مي‌شوند.
كارت هاي نايب الشهيد سال قبل در مسيرهاي  پياده روي نجف به كربلا توزيع شد كه مورد استقبال زوار حسيني قرار گرفت و امسال قرار است اين طرح كليه شهداي استان مركزي را شامل شود.
استان مركزي در طول هشت سال دفاع مقدس بيش از شش هزار و ۳۰۰ شهيد، ۱۴ هزار جانباز و ۷۸۰ آزاده سرفراز را تقديم انقلاب اسلامي كرده است .




نظرات کاربران