توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین

توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعین

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا گفت: هموطنان قبل از مسافرت و اعزام به عتبات اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه خود را به سایر ابزارهای ذخیره‌سازی منتقل و حتی الامکان در لوح‌های فشرده ذخیره کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا نيروي انتظامي گفت: به هموطنان توصيه مي‌شود قبل از مسافرت و اعزام به عتبات عاليات اطلاعات ذخيره شده در گوشي تلفن همراه خود را به ساير ابزارهاي ذخيره‌سازي منتقل و حتي الامكان در لوح‌هاي فشرده ذخيره كنند تا در صورت گم كردن يا سرقت شدن گوشي موبايل، حريم خصوصي و امنيت كاربران در فضاي مجازي به خطر نيافتد.
مهدي شكيب با تاكيد بر عدم لزوم نگهداري اطلاعات مهم در دستگاه تلفن همراه گفت: ذخيره‌سازي اطلاعات در رسانه‌هاي قابل حمل از مهمترين مباحثي است كه مي‌تواند موجبات سوءاستفاده افراد سودجو را فراهم كند براين اساس اطلاعات شخصي و محرمانه گوشي‌هاي همراه تهديد براي مسافران زيارتي است.
وي ادامه داد: متاسفانه نمونه پرونده‌هاي بسياري در پليس فتا با همين موضوع تشكيل و رسيدگي شده است كه ويژگي مشترك اغلب آنها وجود اطلاعات مهم و خصوصي در گوشي‌هاي تلفن همراه و تبلت‌ها بوده كه در پي سرقت يا مفقود شدن گوشي، تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي كاربران سر از شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي در آورده است.
وي پسورد‌گذاري روي دستگاه و كارت‌هاي حافظه را بسيار مهم دانست و گفت: انتخاب رمز هاي عبور قوي و پيروي از الگوهاي رمز نگاري مناسب از جمله اقدامات پيشگيرانه در زمينه حفاظت از اطلاعات است. در اين صورت حتي اگر گوشي شما مفقود و يا به سرقت برود دسترسي افراد سودجو به اطلاعات شما محدودتر خواهد بود.
وي با بيان اينكه در طول سفر بلوتوث، شيريت، زاپيا و هر‌گونه نرم افزار ‌تبادل داده را خاموش و غير فعال نمائيد، تاكيد كرد: از دريافت فايل از اين طريق خودداري نمائيد چرا كه احتمال آلوده بودن اين فايل‌ها به نرم افزارهاي مخرب و جاسوسي وجود دارد.
شكيب با بيان اينكه از در اختيار گذاشتن گوشي خود به افراد غريبه و ناشناس خودداري كنيد، گفت: اين افراد مي‌توانند از گوشي شما يا شماره شما سوء استفاده كنند و براي شما دردسر ايجاد كنند.در صورتي كه گوشي شما مفقود شد و با شما تماس گرفتند براي تحويل گوشي حتما مراتب را به نمايندگان كاروان و پليس در ميان بگذاريد.
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري تاكيد كرد: حتما حافظه گوشي خود را تخليه نمائيد و تنظيمات آنرا به تنظيمات اوليه كارخانه برگردانيد. شماره سريال گوشي خود را در طول سفر به همراه داشته باشيد تا در صورت سرقت و يا مفقود شدن گوشي بتوانيد اقدامات پيگيري را راحت تر انجام دهيد.
سرگرد شكيب در انتها از كاربران درخواست كرد با مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir و ثبت نظرات و انتقادات خود ما را در بالا بردن امنيت و حفظ حريم خصوصي كاربران ياري كنند و در صورت مواجهه با موارد مشكوك آن را از طريق لينك مركز فوريت هاي سايبري گزينه ثبت گزارش مردمي با در ميان بگذارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران