کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا

کمک‌های مردم بابل برای برپایی موکب در کربلا

بیش از یک میلیارد تومان کمکها و نذورات مردمی برای پذیرایی از زائران حسینی در اربعین و برپایی موکب فاطمۀ الزهرا راهیان کربلا از سوی مردم شهرهای بابل و بابلسر صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، محمد حسين طبرستاني دبير ستاد مردمي كاروان راهيان كربلا مازندران در حاشيه بازديد ستاد فرهنگي اربعين و بعثه مقام معظم رهبري اظهار داشت: هم اينك 40كاميون، تريلي ، نيسان و كاميونت شامل تجهيزات نيازمندي هاي پشتيباني موكب وارد كربلاي معلا شده است.
وي گفت: اين تجهيزات شامل امكانات برپايي موكب از جمله لوله، داربست ، سرويس بهداشتي، حمام، موكت، پتو و مواد غذايي از جمله برنج، آرد، ميوه و آب معدني است.
طبرستاني ادامه داد: موكب فاطمۀ الزهرا س كربلا، روزانه پذيراي هزاران زائر خواهد بود.
مسئول ستاد مردمي راهيان كربلا بابل با اشاره به اينكه اين كمك‌هاي مردمي از شهرهاي بابل، بابلسرو بخشي ازآن از خيران تهراني بوده است ادامه داد : از تعداد 40 وسيله نقليه ارسالي براي موكب و پذيرايي راهيان كربلا 25 كاميون و كاميونت از داخل كشورعراق است كه لوازمي از قبيل گوشت و مواد غذايي براي راهيان كربلا خريداري شده است.
وي به برنامه هاي فرهنگي اين موكب اشاره كرد و گفت: هم اينك 17 روحاني و مبلغ براي حضور در اين موكب اعلام آمادگي كرده اند و قرار است كه برنامه هاي قرآني و تبليغي در اين موكب با حضور اين عزيزان برگزار شود.
طبرستاني با بيان اينكه 310 خادم افتخاري در اين موكب فعاليت مي كنند، ادامه داد: برگزاري محفل شبي با قرآن با حضور استادان و قاريان مطرح، مراسم مناجات با خدا با حضور استاد و ذاكر اهل بيت عليهم السلام حاج منصور ارضي، برپايي دسته روي و سينه زني به صورت يكپارچه به حرم مطهر و نماز جماعت و قرائت قرآن از ديگر برنامه ها و فعاليت هاي فرهنگي در اين موكب به شمار مي آيد.
وي افزود: اين موكب كاملا مردمي اداره مي شود و هيچ هزينه دولتي دريافت نشده است و تاكنون بيش از يك ميليارد تومان به اين موكب كمك مردمي شده است كه بخشي از اين كمك ها در ميان زائران مرزي و بخشي نيز در شهر بابل براي زائران هزينه شده است.




نظرات کاربران