کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند کاظمین مملو از موکب های اربعین  مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند

کاظمین مملو از موکب های اربعین مردم به باب صاحب الزمان(عج) بروند

با آغاز ۱۰ روز زیارتی ویژه اربعین موکب های مردمی متعددی در جوار حرم امامین جوادین برپا شده است؛ موکب هایی که زائران ایرانی به دلیل بی اطلاعی از وجود آنها همچنان در کنار خیابان استراحت می کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري ايكنا از شهر كاظمين امروز مملو از زائران ايراني است كه يا از كربلا و نجف به اين شهر آمده اند يا از اينجا قصد عزيمت به كربلا و نجف را دارند.
با آغاز ۱۰ روز زيارتي ويژه اربعين، بسياري از زائران ايراني با مديريت سفر خود طي روزهاي گذشته در سامرا و كاظمين اقامت داشته اند و از امروز راهي شهر نجف مي شوند تا پياده روي خود را به سمت كربلا آغاز كنند. بسياري نيز امروز وارد اين شهر شده اند تا سفر خود را از اينجا آغاز كنند.
البته ناگفته نماند كه به دليل وضعيت جوي نامساعد شهر سامرا و كاظمين و لغو پروازهاي فرودگاه بغداد بسياري از زائران كه طي روزهاي گذشته قصد بازگشت به كشور را داشته اند همچنان در اين شهرها باقي مانده اند و از امروز كه وضعيت هوا بسيار بهتر شده و غلظت ريزگردها كاهش يافته است، اميد مي رود پروازهاي رفت و بازگشت فرودگاه بغداد نيز به حالت معمول خود بازگردد و زائران بتوانند برنامه سفر خود را دنبال كنند.
از امروز بسياري از موكب هاي مردمي ايراني و عراقي در كاظمين نيز به راه افتاده و يا مردم در حال نصب چادرهاي موكب ها و ارائه غذاي نذري به مردم هستند اما متأسفانه به دليل بي اطلاعي مردم از وضعيت شهر كاظمين و محل دقيق وجود موكب ها بسياري از زائران ايراني همچنان در كنار حرم و يا در گوشه خيابان مشغول استراحت هستند. در حالي كه موكب هاي بسيار بزرگ مردمي در «باب صاحب الزمان(عج)» حرم مطهر امامين جوادين برپا شده و يا در حال برپايي است و محل استراحت خوبي را در اختيار بانوان و آقايان قرار مي دهد.
همچنين عاشقان امام حسين(ع) و امامين جوادين(ع) از شهرهاي مختلف ايران و مردم ميهمان نواز عراق در حال تهيه غذاي نذري در اين موكب ها و ارائه آن به مردم هستند.
زائراني كه قصد عزيمت به شهر كاظمين را دارند و يا در اين شهر ساكن هستند مي توانند با مراجعه به باب صاحب الزمان(عج) از امكانات اين موكب هاي مردمي استفاده كنند.
در كنار اين موكب هاي مردمي هلال احمر كشورمان نيز كانكس درماني راه اندازي كرده است و با حضور پزشكان، پرستاران و امدادگران داوطلب هلال احمر در همين مكان به مردم خدمات درماني رايگان ارائه مي شود.


| شناسه مطلب: 71340




كاظمين اربعين



نظرات کاربران