بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان

بازداشت شماری از شاهزاده ها و وزرای پیشین عربستان

کمیته مبارزه با فساد عربستان که شنبه شب به فرمان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و به ریاست پسرش محمد سلمان ولیعهد این کشور تشکیل شد، شماری از شاهزاده ها و وزیران پیشین این کشور را بازداشت کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رسانه هاي سعودي، اين كميته همچنين رسيدگي به پرونده هاي سيل جده و تحقيق در باره ماجراي مربوط به بيماري كرونا را در دستور كار قرارداد.
برخي منابع گزارش دادند كه كميته مبارزه با فساد عربستان تاكنون 10 شاهزاده و ده ها وزير پيشين را بازداشت كرده است.
هيات علماي عربستان (هيات كبار العلماء) ضمن حمايت از تشكيل اين كميته در حساب توئيتري خود اعلام كرد كه اهميت مبارزه با فساد كمتر از مبارزه با تروريسم نيست.
برخي رسانه ها نيز اعلام كردند كه وليد بن طلال بن عبدالعزيز برادرزاده پادشاه عربستان و متعب بن عبدالله بن عبدالعزيز وزير گارد ملي كه ساعاتي پيش از اين سمت بركنار شد، در ميان بازداشت شدگان هستند.
به موجب فرمان ملك سلمان بن عبدالعزيز آل سعود، اين كميته در خصوص موضوعات مربوط به فساد اموال عمومي فعاليت خواهد كرد.
اعضاي اين كميته را هيات نظارت و تحقيق، رئيس هيات ملي مبارزه با فساد، رئيس ديوان نظارت عمومي، دادستان كل و رئيس سازمان امنيت عربستان تشكيل مي دهند.
از جمله ماموريت هاي اين كميته مقابله با فساد و برخورد با دست اندازي به اموال عمومي اعلام شده است.


| شناسه مطلب: 71451




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران