ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین

ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین

معاون بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در نشست علمی تخصصی بانوان به تبیین ارتباط محبت با امام حسین(ع) و اربعین پرداخت.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، لاله افتخاري، معاون بانوان كميته فرهنگي و آموزشي اربعين در سلسله نشست هاي علمي تخصصي بانوان كه با حضور انديشمندان، مبلغان و فرهيختگان حوزوي و دانشگاهي برگزار شد، ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن اربعين حسيني گفت: اربعين فضاي خاص معنوي و متفاوتي دارد كه براي بانوان بيشتر تجلي پيدا مي‌كند.
افتخاري با اشاره به وجود دو محور برگزاري اين نشست اظهار كرد: محور محبت يكي از محورهايي است كه بايد به آن توجه شود تا به جهاني سازي برسيم. واژه محبت در قرآن كريم ساختارهاي مختلفي دارد. از حب و محبت افعالي مانند يحبهم، فستحبوا و گاهي واژه مودت به جاي محبت در قرآن به كار رفته است.
وي با تاكيد بر آيه 31 سوره آل عمران با اين مضمون كه «قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ» عنوان كرد: با اشاره به پيام هاي زياد اين آيه، شرط اول محبت دوست داشتن خداست.
اين بانوي فعال فرهنگي افزود: با توجه به آيه «فاتبعوني يحببكم الله»، خدا مي گويد اگر من را دوست داريد، از پيامبر(ص) اطاعت كنيد و اين همان هدف خلقت بر مبناي آيه «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» است.
معاون بانوان كميته فرهنگي و آموزشي اربعين يادآور شد: از اين آيه محبت دوطرفه استنباط شده است كه اوج اين محبت دوطرفه به شهادت ختم مي شود. ارتباط محبت با معناي اربعين به اين صورت است كه در دنيا سند مشتركي بر مبناي اشتراكات انسان ها نوشته مي شود كه اين موضوع در مكتب وحي، همان فطرت انسان است.
افتخاري با اشاره به آيه «فاتبعوني يحببكم الله» و تبعيت از پيامبر(ص) تصريح كرد: تبعيت از پيامبر، زمينه ساز جلب نظر خدا شده كه حركت امام حسين(ع) به عنوان انسان كامل در همين رابطه است.
وي با تاكيد بر اهداف قيام عاشورا به بيان نكاتي پرداخت و عنوان كرد: با توجه به سفر امام حسين(ع) از مدينه به مكه و از مكه به كربلا و تلاوت آيات قرآن، طرح و معرفي شعار امر به معروف و نهي از منكر حركتي در راستاي رسيدن به هدف و راه پيامبر(ص) است. اربعين مي تواند براي هدايت افراد به سمت دوست داشتن خدا و برگشتن به فطرت مفيد باشد.




نظرات کاربران