روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد

روایتگری به الگوسازی براساس رفتار اهل بیت ختم خواهد شد

مسئول گروه روایتگری شهر نجف با اشاره به اینکه روایتگری، یکی از زمینه‌های فرهنگی شناخت زوار با زندگی اهل بیت(ع) است، تاکید کرد: روایتگری به الگوسازی بر پایه رفتار اهل بیت ختم می‌شود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، درايام اربعين حسيني مراسم روايتگري در صحن حضرت زهرا(س) برگزارمي شود و در آن راويان به روايت زندگي معصومين(ع) مي پردازند. در اين زمينه خبرنگار پايگاه اطلاع رساني الاربعين براي آشنايي بيشتر با فعاليت هاي ستاد روايتگري مصاحبه اي با حجت الاسلام والمسلمين علي سر چاهي، مسئول گروه روايت گري در نجف اشرف انجام داد.
حجت‌الاسلام سرچاهي، با اشاره به اهميت روايتگري به عنوان يكي از زمينه هاي فرهنگي شناخت زندگي اهل بيت(ع) گفت: روايتگري آغاز يك فعاليت فرهنگي است كه ماجراي زندگي ائمه معصومين(ع) را در قالب تصوير و مستند به مردم ارائه مي كند و سعي دارد ارتباطي بين زندگي انسان امروز و زندگي اهل بيت برقرار كند.
وي در ادامه با اشاره به تكنيك هاي مورد استفاده در روايتگري گفت: در روايتگري آنچه بر همه تكنيك ها اولويت دارد تكنيك استفاده از اسناد معتبر تاريخي است كه واقعيت زندگي معصومين را نشان مي دهد. در اين روش سعي داريم معتبرترين اسناد را استفاده كنيم تا براي مردم باورپذير باشد.
حجت‌الاسلام سرچاهي دراهميت چرايي روايت گري يادآور شد: شايد در نگاه اول روايتگري به عنوان يك كار فرهنگي در زمان آيين هاي خاص انجام شود، اما هدف اصلي ما از روايتگري ايجاد يك الگو براساس سيره و رفتار معصومين (ع) است.
مسئول گروه روايتگري شهر نجف اعلام كرد: برخي، اسطوره سازي از معصومين(ع) را دنبال مي‌كنند، اما معصومين فراتر از اسطوره هستند و بايد الگو قرار بگيرند تا بتوان مسير صحيح هدايت را در زندگي بشري ايجاد كرد، زيرا هر بخش از زندگي آنان به تنهايي مي تواند براي حل مشكلات سبك زندگي كنوني به كار گرفته شود.
وي در پاسخ به پرسشي در زمينه استقبال مردم از روايتگري گفت: شايد باورپذير نباشد كه در كمتر از يك دهه فعاليت روايتگري، اين شيوه تبليغ فرهنگي جاي برخي از تبليغات ديگر از جمله سخنراني را گرفته است. اين روزها در برخي مواقع برگزاركنندگان مراسم ها در اولين درخواست خود از روحانيون بحث روايتگري را مطرح مي كنند. براساس نظرسنجي ما از مخاطبان روايتگري، بيش از 98 درصد آنان به اين برنامه امتياز عالي دادند.
حجت‌الاسلام سرچاهي ادامه داد: هم اكنون روايتگري در نجف و كربلا به صورت جدي در حال برگزاري است. در نجف هشت گروه در مكان هاي مختلف مستقر شده‌ و روايتگري انجام مي دهند. در اين گروه‌ها معمولاً از كساني استفاده مي شود كه داراي تحصيلات حوزوي و رشته تبليغ حج باشند.




نظرات کاربران