تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور

تعامل ایران و عراق برای برپایی جلسات مشترک محافل نور

مدیر کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برپایی محافل نور در شهرهای نجف، کربلا، سامراء،‌ کاظمین و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به عنوان عاملی برای تعامل ایران و عراق و وحدت مسلمانان یاد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسن محمدي، مديرعامل اتحاديه تشكل‌هاي قرآني كشور و مدير كارگروه قرآن كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، در اين باره كه آيا فعاليت اين نهاد در راستاي برپايي محافل قرآني در طول مسير پياده‌روي اربعين به منظور مقابله با وهابيت است يا خير، عنوان كرد: يكي از دلايل فرعي اين فعاليت همين موضوع است. اربعين سبب شد كه در چند سال گذشته ظرفيت قابل توجه و بي‌نظيري به واسطه اشتياق و علاقه زوار حضرت سيدالشهدا(ع) در جهان اسلام و دنيا شكل بگيرد كه هر سال از شكوه بيشتري برخوردار باشد؛ بر همين اساس بايد از اين ظرفيت در قالب وحدت‌بخشي جهان اسلام، مسلمانان و آزادگان جهان استفاده كرد.
محمدي در بخش ديگري از سخنانش، اظهار كرد: طي سال‌هاي گذشته به اين نتيجه رسيديم كه قرآن براي همه اقشار و كشورهاي اسلامي و غير اسلامي كه در اين موسم حضور دارند، مي‌تواند محور وحدت و فعاليت فرهنگي در كشور عراق باشد؛ به اين دليل كه فلسفه حضور اربعين سيدالشهدا(ع) و اهل بيت هستند، همه فعاليت‌هاي اربعيني رنگ خود را از اهل بيت(ع) دارند و ما بايد به دنبال آن باشيم كه ثقل اكبر را در موسم اربعين بگنجانيم.
مدير كارگروه قرآني كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در ادامه سخنانش يادآور شد: بر همين اساس فعاليت خودجوشي را طي چند سال گذشته آغاز كرده‌ايم و برنامه‌هاي متعددي براي اين منظور داريم كه اوج آن در سال گذشته بود كه به صورت رسمي‌تر با نهادهاي مختلف همكاري مي‌كرديم. بر همين اساس كارگروه قرآني اربعين راه‌اندازي شد كه طي آن كاروان 40 نفره‌اي از قرا برجسته كشور به همراه گروه‌هاي تواشيح و ابتهال به كمك بعثه مقام معظم رهبري و كميته فرهنگي راهي كربلا شدند.
وي اظهار كرد: در همين راستا توانستيم 205 برنامه محفل انس با قرآن كريم و تواشيح را در مكان‌هاي مختلف عراق علاوه بر داخل كشورمان كه در هر استان همايش‌ها و محافل مختلف استاني دارند را برپا كنيم. در همايش‌هايي كه در استان خراسان رضوي برگزار شد، برنامه‌هاي آموزشي براي فعالان قرآني كشور عراق نيز برگزار كرديم كه باعث ايجاد تعامل ميان ايران و عراق شد.




نظرات کاربران